Jak na věc


základní metody speciálně pedagogické diagnostiky

Pedagogická a speciálně pedagogická diagnostika

    2 1.4 Metody speciálně pedagogické diagnostiky dle: a) Handicapu b) Zaměření: zraková percepce Sluchová percepce Komunikační schopnosti Hrubá a jemná motorika, grafomotorika Lateralita Prostorová orientace, časoprostorová orientace, pravolevá orientace Školní dovednosti 2. Možnost vyšetření ve speciálně pedagogickém centru se zaměřením na daný druh zdravotního postižení. 2.1 úloha SPC se zaměřením na diagnostickou činnost Předpoklady pro diagnostiku dětí a žáků se SVP Důvody vyšetření ze strany žadatele, informovaný souhlas 2.2 Specifika vyšetření u dětí a žáků s jednotlivými druhy handicapů Jedinci s mentálním postižením (dále MP). Rizika a úskalí diagnostiky MP. Diferenciální diagnostika Jedinci s poruchou autistického spektra (dále PAS).. úloha psychologa a speciálního pedagoga v diagnostice PAS. Diagnostika PAS z pohledu speciálního pedagoga. Rizika a úskalí diagnostiky MP. Diferenciální diagnostika Jedinci s narušenou komunikační schopností. Hodnocení řečové schopnosti dítěte v je


Prezentace na téma: "Pedagogická diagnostika"— Transkript prezentace:

    3 3. Průběh komplexního vyšetření a jeho součásti 3.1 Vstupní údaje: vstupní konzultace, specifika rozhovoru se zákonným zástupcem klienta a s dětským klientem. Podnět k vyšetření. Vstupní údaje. Lékařská dokumentace. Informace z jiných typů zařízení, které již mají / měli klienta v péči. 3.2 Vlastní vyšetření: anamnestické šetření rodinná a osobní anamnéza, školní anamnéza. Pozorování v průběhu vyšetření. Psychologické vyšetření jako součást komplexního pohledu na klienta. Speciálně pedagogické vyšetření Závěr vyšetření - Analýza a interpretace zjištěných skutečností, doporučení pro další vedení klienta, predikce. 4. Sociokulturní prostředí rodiny, postoj k dítěti, podnětnost výchovy a schopnost reedukace, kompenzace v rodině. 4.1 Psychologické potřeby dětí potřeba bezpečí, jistoty, lásky, sounáležitosti. 4.2 Styly výchovy a jejich specifika s dopadem na vývoj dítěte. 4.3 Souvislost mezi sociokulturním prostředím rodiny, osobností rodičů a utvářením osobnosti dítěte. Péče o dítě, možn


Přihlásit se přes sociální síť:

    5 3. Rozhodněte, zda je následující tvrzení pravdivé: Sociálně kompetentní učitel i asistent pedagoga v prostředí inkluzivní školy by měl umět: efektivně komunikovat, porozumět sobě a druhým, regulovat svoje emoce, přizpůsobit svoje chování normám, použít svoje znalosti a dovednosti takovým způsobem, aby bral ohled na druhé, rozvíjet pozitivní aspekty vztahů k druhým. 4. Etický problém při práci s žákem se SVP má alespoň a) Jedno správné řešení b) Dvě správná řešení c) Tři správná řešení 5. Co rozumíte pojmem etické dilema? a) Rozhodnutí mezi dvěma nebo více možnostmi řešení problému, z nichž jedno je rozhodně správné b) Rozhodnutí mezi dvěma nebo více možnostmi řešení problému, z nichž jedno je zcela nesprávné c) Rozhodnutí mezi dvěma nebo více pouze nechtěnými možnostmi 6. Zhodnoťte pravdivost následujícího tvrzení: Míra vyhoření každého pedagoga, ale v nejširším slova smyslu každého člověka, je nepřímo úměrná naplnění smyslu života. 7. Kdo nepatří mezi pracovníky, kteří se podílejí
    AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00