Jak na věc


využití uhlí

Využití dešťové vody, zavlažování zahrady, sestava zahrada komfort - 3750 l

    Chia semínka obsahují vysoký podíl rozpustné i nerozspustné vlákniny a jsou skvělá proti zácpě, při žaludečních a střevních obtížích. Chia semínka zklidňují podrážděné sliznice.
    Vysoký příjem Omega-6 je také spojen s násilím a depresemi, zatímco Omega-3 mastné kyseliny zlepšují všechny druhy duševních poruch (deprese, schizofrenie, bipolární poruchy).
    Dalším problémem vysokého příjmu Omega-6 je fakt, že dvojné vazby v molekulách mastných kyselin, jsou velmi reaktivní. Mají tendenci reagovat s kyslíkem a tvořit volné radikály, které mohou způsobit poškození molekul v buňkách, což je jedním z mechanismů procesů stárnutím a vzniku rakoviny.
    Několik studií prokázalo, že u lidí, kterým se nahradily nasycené tuky Omega-6 tuky, se významně zvýšilo riziko srdečních onemocnění. Naopak, Omega-3 mastné kyseliny snižují riziko srdečního onemocnění.


Využití dešťové vody, zavlažování zahrady, sestava zahrada basic - 6500 l

    Chia semínka jsou také bohatá na omega 3 mastné kyseliny. V dnešní době je zcela běžné, že lidé, kteří jedí typickou západní stravu konzumují příliš mnoho Omega-6 a velice málo Omega-3 mastných kyselin. Strava, která má vysoký obsah omega-6, ale nízký obsah Omega-3, podporuje zánět, zatímco strava, která obsahuje vyvážené množství obou zánět snižuje.  Z antropologických výzkumů  vyplynulo, že pro člověka je ideální poměr někde kolem 1:1, zatímco dnes je poměr asi 16:1! (pozn. : prý možná až 20:1) Omega 6 : Omega 3.
    První zmínky o chia semínkách sahají až do roku 3500 př. n. l. Chia semínka byly hlavní složkou aztéckého jídelníčku a Aztékové si chia semínek natolik vážili, že se staly i součástí darů při náboženských obřadech.
    Orestujeme si cibuli, celer a česnek na lžíci oleje s bazalkou a se sojovou omáčkou. Orestovanou zeleninu vsypeme do tekuté směsi. Zbýlé houby také orestujeme a vsypeme do polévky. Dochutíme kajenským pepřem, sezamovým olejemm a solí. Povaříme 15 minut. 2 minutky před koncem vaření přidáme i nakrájené rajče a kousek másla. 
    I dnešní mexický kmen Tarahumara, je znám svými vytrvalostními běžci. Ti pijí nápoj zvaní Iskiake, který se skládá z chia semínek, citronové šťávy a vody. Dopřejte si jej i vy při práci.


Využití dešťové vody, zavlažování zahrady, sestava zahrada basic - 2700 l

    Omega 3 jsou nepostradatený pro ochranu kůže a zabraňují jejímu stárnutí. A nejdůležitější orgán potřebující omega 3 je mozek. Pokusy na zvířatech ukázaly, že doplňky omega-3 pozitivně ovlivňují fungování 23 genů v části mozku, které se říká hippocampus. Hippocampus se nachází těsně nad uchem a má co do činění s učením, pozorností, slovní a vysvětlující pamětí. Podávání doplňků omega-3 mastných kyselin mělo za následek desetinásobný nárůst tvorby transthyretinu (TTR), jenž hraje podstatou roli v dlouhodobém zdraví mozku. Na to by pak měly myslet hlavně těhotné ženy a maminky.
    Semínka chia absorbují sedminásobně větší množství vody, než kolik sami váží a vytváří rosol - gel, který způsobuje pomalé uvolňování uhlovodanů a stejně pomalou transformací uhlovodanů na cukr, který dodává energii. Indiáni toho právě využívali a během dne si vystačili pouze s vodou a pytlíkem chia semínek. A opravdu na nich nezkomírali, právě naopak. Indiáni byli výborní vytrvalostní běžci.
    Postup: Omyté kešu oříšky umixujeme s 5 hrnky vody a vyrobíme tak ořechové mléko. Do mléka vsypeme chia semínka, promícháme a necháme 15 minut bobtnat.Na pánvičce si orestujeme polovinu hub na světlicovém oleji - cca 4 minuty. Poté přidámě ořechové mléko a   rozmixujeme.
    Chia semínka vsypeme do rostlinného mléka a průběžně mícháme cca 2 minutky, aby se nám nenadělaly hrudky, osladíme a dochutíme vanilkou a přisypeme nakrájené mandle. Necháme odležet přes noc v lednici, aby se nám chia semínka řádně nabobtnaly a mandličky změkly


Využití dešťové vody, zavlažování zahrady, sestava zahrada Basic - 3750 l

    Nebojte se experimentovat, chia semínka se hodí opravdu všude: k snídani do míchaných vajíček, do jogurtu, do pomazánek, do marmelády, do polévek, do pečiva, do knedlíků, do těstovin, do omáček,... Fantazii se meze nekladou
    Na veliké wok pánvi na oleji lehce orestujeme česnek a zázvor a přidáme zeleninu a chia semínka, které také orestujeme. Poté přidáme sojovou omáčku, ocet a vodu, promícháme a přiklopíme poklicí. Občas promícháme a vaříme 10 minut. Zelenina by měla být pevná na zkus a ne rozvařená
    Do hladka umixujeme mango s tahini pastou, chilli papričkou, limetkovou šťávou a kokosovým mlékem. Dáme do mističky posypeme špetkou chilli, sezamovými semínky, cibulkou a dáme odležet do lednice. Množství chilli dáváme podle vlastní chuti :-)

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00