Jak na věc


tukožroutská dieta

Zdravá strava a redukční jídelníček

    Tato dieta je založena na každodenní konzumaci tzv. tukožroutské polévky. Dalo by se řící, že se jedná o zeleninový vývar. Ingredience polévky jsou zelí, papriky, rajčata, cibule a kořenová zelenina, dochutit ji můžeme solí, bujónem nebo čerstvými bylinkami. Není stanoveno žádné maximální množství , které můžete sníst, naopak jíst můžete kdykoliv máte hlad. Dieta trvá 7 dní a v jejím průběhu přidáváte postupně menší množství dalších potravin jako mléko, rýži, maso, ovoce a čerstvou zeleninu. Váhový úbytek se po týdnu pohybuje mezi 4 – 6 kilogramy.
    Za pozitivní účinek lze s jistým nadhledem označit "očišťovací" funkci polévky. Díky vláknině a dostatku vody dojde k přočištění trávicího traktu od škodlivin. Ale i zde pozor! Dochází při tom k odvodnění organismu, tudíž je nezbytný pitný režim.
    Ingredience na polévku: 6 velkých cibulí, 4 – 5 rajčat, 2 zelené papriky, 1 svazek dužinaté celerové natě, 1 hlávka zelí, 1 zeleninový bujon v kostce, čerstvé bylinky
    Základem celotýdenního stravování je tukožroutská polévka. Postupně můžeme doplnit čerstvou nebo vařenou zeleninu, vařený brambor, kuřecí nebo hovězí maso, rýži nebo ovocné šťávy. Během diety je potřeba se vyhnout potravinám, které obsahují velké množství tuků a cukrů, takže uzeninám, smaženým jídlům, tučným mléčným výrobkům, sladkostem atd.


Jaké potraviny můžete a jaké jsou zakázány?

    Hlavním principem diety je z jídelníčku vyloučit ty složky potravy, které mají velkou energetickou hodnotu, tzn. tuky a sacharidy. Zelenina v polévce poskytuje velké množství vlákniny, která jednak čistí trávicí trakt a jednak pomáhá k pocitu zasycení. Druhou hlavní součástí je voda, která má za úkol zajistit dostatečný příjem tekutin během dne.
    Strava by se měla omezit na příjem minimálního množství tuků a sacharidů, to znamená nekonzumovat uzeniny a veškeré mastné výrobky z masa, tučné sýry, smažené pokrmy, ořechy a sladkosti (čokoládu, dorty, sušenky atd.).
    Tukožroutská polévka patří mezi jednu z poměrně často vyhledávaných diet. Volí ji spousta jedinců, kteří potřebují rychle shodit nějaké to kilo. Přestože vypadá na první pohled neškodně, ba spíše díky zelenině až zdravě, opak je pravdou. Nedostatek živin, tuků, sacharidů a vitamínů způsobí to, že nehubnete tuk, jak hlásá název diety, ale svaly a vodu! Tukové buňky v těle zůstanou a jakmile po těchto sedmi dnech opět najedete do "starých kolejí", kila jsou velmi rychle zpátky a často přiberete ještě víc než jste dietou shodili. To má v důsledku vliv na špatné fungování metabolismu a s tím provázané další zdravotní komplikace.


7 důvodů, proč se váš pas nezmenšuje

    Týden si vystačíte pouze s jednou hlavní pochutinou – tukožroustkou polévkou. Nebudete jíst nic jiného než polévku složenou ze zeleniny a předepsané věci. Výsledky v podobě 4-5 kg úbytku na váze jsou velmi lákávé, ale tato polévka vám nedodá všechny potřebné živiny a navíc může po skončení týdenní diety nastat jo-jo efekt ještě s větším nárůstem na váze. A navíc ztrácíte především svalovou hmotu a vodu místo tuku.
    Tukožroutská dieta zní jako bezva nápad, protože uděláme cokoliv pro to, abychom se zbavili tuku. V čem spočívá zázrak zvaný tukožroutská dieta stavěna na tukožroutské polévce?
    Tukožroutskou polévku lze doporučit pouze jako občasný pokrm, kterým nahradíte např. večeři, nebo v rámci "čistících dnů", kdy si ji dopřejete během jednoho max. dvou dnů. Doporučujeme ale také zařadit dostatek bílkovin, tuků a sacharidů.
    Zeleninu na kostky nakrájenou zprudka vařte (kromě rajčat) 10 minut, poté ztlumte a vařte do změknutí. Pak přidejte rozmačkaná rajčata a duste na mírném ohni dvacet minut. Dochuťte bylinkami, solí nebo pepřem.
    Základem je tukožroutská polévka. Krom toho lze jídelníček doplnit o ovoce, syrovou i vařenou zeleninu, vařený brambor, mléko, hovězí nebo kuřecí maso, rýže, ovocné šťávy.


Jaká jsou pozitiva tukožroutské diety?

    Dieta neobsahuje téměř žádné sacharidy, minimum bílkovin, minimum tuků. Důraz je kladen na dostatečné množství tekutin, nejlépe vody. Je to naprosto jednostranná strava, kaloricky velmi chudá, tudíž slibovaného váhového úbytku 4 až 8 kg za týden lze dosáhnout. Tato dieta se hodí jako jarní očistná kúra.
    Základem této diety je tzv. tukožroutská polévka složená ze zeleniny (cibule, paprika, rajčata, celerová nať, celer, zelí, kostka bujónu), která je součástí jídelníčku každý den. Množství polévky není omezené a dát si ji můžete kdykoliv máte hlad. K tomu lze konzumovat jeden den ovoce, druhý zeleninu, třetí den kromě polévky ovoce a zeleninu. Čtvrtý den je zařazeno kromě polévky jeden až dva litry nízkotučného zakysaného mléka, pátý den až 300 gramů vařeného hovězího masa. Šestý den lze opět sníst maso a kromě polévky ještě čerstvou zeleninu, sedmý den je povolena kromě polévky rýže natural a syrová zelenina.
    Po dokončení diety zkuste jíst opět klasicky nejednostranně. Omezte sladké, smažené a tučné jídla a jo-jo efekt by neměl nastat až do takové míry. Doplňte pohyb i hodně pijte vodu.


Negativa tukožroutské diety:

    Negativní aspekty tukožroutské diety zmírníme nejlépe tak, že si jídelníček přizpůsobíme podle sebe a přidáme více bílkovin, sacharidů a tuků. Pokud nechceme nabrat shozené kilogramy nazpátek, můžeme polévkou nahradit jedno z našich běžných jídel a vařit ji v různých variacích (měnit druhy zeleniny, přidat jiné koření, houby a podobně).
    Tukožroutská dieta pracuje na principu jednostranné stravy s minimálním obsahem těch živin, které mají největší kalorickou hodnotu, tedy cukrů a tuků. Naopak její hlavní účinnou součástí je voda, která zajišťuje velký přísun tekutin po celý den, a zelenina, která poskytuje vlákninu, jež prospívá správnému trávení a vytváří lepší pocit nasycení.
    Tukožroutská dieta je založená na každodenní konzumaci tzv. tukožroutské polévky složené z velkého podílu vody a zeleniny (zelí, kořenová zelenina, rajčata, papriky a cibule v libovolném poměru), kterou lze ochutit bujonem, solí a vhodným polévkovým kořením. Chutí trochu připomíná lečo nebo mexickou polévku. Její maximální povolené množství na jednu porci není stanoveno, takže ji lze jíst téměř neomezeně. V průběhu diety se přidává do jídelníčku i malé množství jiných potravin, například rýže, maso nebo mléko.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00