Jak na věc


trasa metra c

Intervaly vlaků (mimo prázdniny)

    V rámci dopravy území P lze využívat následující dopravní prostředky: metro, tramvaje, autobusy číslo 100 až 299 a 501 až 599, pozemní lanovou dráhu na Petřín, lodní přívozy a některé železniční úseky. U zóny 0 jsou to pak autobusové linky 300 až 399 a 601 až 620 a některé železniční úseky.
    Pro posílení pozitivní image České televize jako organizace, která se mění na otevřenou, akceschopnou a vstřícnou instituci, která klade důraz na kontakt s divákem, přijímáme objednávky na rezervace termínu exkurzí pouze od přímých účastníků bez účasti třetích stran.
    1. Nejhlouběji položená stanice je Náměstí Míru a nachází se celých 53 metrů pod zemí. Najdeme zde současně také nejdelší eskalátor, který je dlouhý přes 87 metrů.
    Výstavba nových tras a stanic metra je jedním z nejdiskutovanějších témat v rámci komunální politiky prakticky všech světových metropolí a Praha není v tomto ohledu výjimkou. Nutno však podotknout, že se zároveň jedná o jeden z nejnákladnějších, nejsložitějších a nejdlouhodobějších stavebních projektů svého druhu, a proto je často spojen s celou řadou změn, přerušováním výstavby a odkládáním zprovoznění. Ať tak či onak i v Praze existují projekty na rozšíření metra, a to v různých fázích přípravy.


Kdo vás po České televizi provede?

    Metro v Praze představuje pro toto hlavní město nezbytnou součást městské hromadné dopravy, bez které by prakticky nebylo možné obsluhovat počet obyvatel a návštěvníků v metropoli. Ročně ho využije téměř 600 milionů pasažérů, což znamená, že každý den všechny linky obslouží průměrně přes 1,6 milionu cestujících. Jen pro zajímavost, nejvytíženějšími stanicemi jsou I. P. Pavlova a Dejvická, kterými za den projde bezmála 120 tisíc lidí. Nejvytíženějšími úseky jsou pak Vyšehrad – I. P. Pavlova a Vyšehrad – Pražského povstání, které využije okolo 290, respektive 280 tisíc přepravovaných denně.
    Tento web je zájmový projekt zabývající se městskou hromadnou dopravou v Praze, především pak dopravou pomocí metra. Není vlastněn ani provozován Dopravním podnikem hlavního města Prahy. Jakožto nezávislý web nejsme schopni garantovat, že veškeré zde uvedené informace jsou vždy a za všech okolností aktuální (byť se o to snažíme) a proto je nepovažujte za závazné.
    Depo Písnice – Písnice – Libuš – Nové Dvory – Nemocnice Krč – Nádraží Krč – Olbrachtova – Pankrác (přestupní stanice na linku C) – Náměstí bratří Synků – Náměstí Míru (přestupní stanice na linku A)
    Více oficiálních informací o lince D naleznete na webu novemetro.cz zřízeném společností Metroprojekt a DPP Praha, nebo na příslušné stránce české Wikipedie.


Definice cestujících na základě jejich věku

     Intenzita provozu se liší podle toho, o jakou jde trasu, jaký je den a jaká je denní doba. Nejčastěji jezdí soupravy od pondělí do čtvrtka na lince C. Nejméně často pak na lince A v neděli. Obecně se intervaly pohybují mezi 1 až 10 minutami, ale většinou jezdí soupravy v odstupech 3 – 5 minut. Konkrétní jízdní řády pro jednotlivé stanice pak naleznete na stránkách jízdních řádů pro dané linky – Jízdní řády trasa A, Jízdní řády trasa B a Jízdní řády trasa C.
    Za studenta je považován ten, kdo presenčně absolvuje studium na škole, která má akreditaci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky a je schopen tuto skutečnost doložit potvrzením o studiu, jehož věk je mezi 19 a 26 lety a má příslušný studentský průkaz.
     Jako první byla v polovině roku 1974 do provozu uvedena trasa C, která měla v té době pouhých devět stanic (pro zajímavost uveďme, že Budapešť se zprovoznění svého metra dočkala již v roce 1896). O čtyři roky později byla zprovozněna trasa A. Jako poslední se svého otevření dočkala trasa B, která se veřejnosti zpřístupnila v roce 1985. Všechny trasy byly v průběhu let prodlužovány, aby vyhověli potřebám nově vznikající výstavby v rozrůstající se Praze. V tomto ohledu se na rozvoji metra pracuje i v dnešní době, kdy je plánováno a připravováno jeho prodlužování a otevíraní nových tras. Pro pražskou MHD bude metro i v budoucnu klíčovou dopravní páteří.


Metro Praha - jízdní řádyLinka B

    Vašimi průvodci budou současní i bývalí zaměstnanci České televize, kteří vědí o historii, provozu a osobnostech České televize mnoho zajímavého a vzhledem ke zkušenostem a zážitkům z jejich pracovního života vám můžeme slíbit, že jejich výklad rozhodně nebude nezajímavý, ani nudný!
    O této lince se podobně, jako je tomu u linky D, mluvilo již před revolucí a znovu se její výstavba probírala na začátku milénia, kdy Praha zvažovala kandidaturu na pořádání letních olympijských her v roce 2020, z čehož nakonec sešlo. V současnosti není její výstavba aktuální a není známé ani její přesné vedení. Již od začátku je však plánována jako trasa okružní, čímž by měla z hlediska praktičnosti dopravy metrem doplnit stávající radiální systém pražského metra.
    Stavba linky C probíhala v letech 1966 – 1974. Je označována červenou barvou. Trasa pražského metra C vede přibližně severo – jihovýchodně, má celkem 20 stanic a délku 22,40 km.
    Vlak projede celou trasu za 36 minut. Každý druhý vlak jedoucí směřem na Letňany končí ve stanici Ládví. Přepravní kapacita linky je ve špičce asi 26 900 osob, mimo špičku pak 12 600.


Plánované stanice linky D pražského metra

    První úvahy o výstavbě této trasy spatřily světlo světa již několik let před sametovou revolucí a tehdy byla její zvažovaná podoba pochopitelně výrazně jiná, než jakou má stávající projekt, přičemž ten byl již v roce 2013 schválen magistrátem hlavního města a tudíž by se mělo teoreticky jednat o konečnou podobu. Se zahájením výstavby samotné se počítá na rok 2017, avšak opoždění není nepravděpodobné. S uvedením do provozu se pak nepočítá dříve než v roce 2022.
    Současný plán je vystavět tuto novou linku metra ve dvou etapách. Ta první by spojila stanice Pankrác (leží na lince C) a Depo Písnice, čítala by 8 stanic a její délka by přesahovala 10 kilometrů. Druhá etapa výstavby by linku protáhla jen o dvě stanice a napojila linku D na linku ve stanici Náměstí Míru.
    2. Největší vzdálenost mezi dvěma stanicemi je 2748 metrů a jedná se o trasu mezi stanicemi Kobylisy a Nádraží Holešovice. Naopak nejkratší je vzdálenost mezi stanicemi Muzeum C a Hlavní nádraží, a to 425 metrů.
    Připravili jsme pro vás stálou prohlídkovou expozici, která nenaruší přípravu a realizaci programů a vysílání, ale zároveň uspokojí váš zájem o dění v České televizi
    Doména Metropraha.eu byla zakoupena se slevou přes wedos sleva. Tu lze kromě nákupu domén aplikovat též na nákup webhostingu, u kterého je procentní zvýhodnění oproti standardním cenám ještě daleko výraznější a zpravidla tak lze v tomto případě ušetřit minimálně polovinu nákladů.


Prohlídková trasa České televize

    V případě krátkodobých jízdních dokladů (30 minut až 3 dny) je za dospělou považována osoba starší 15 let. U dlouhodobých jízdenek (měsíc až rok) je to osoba starší 19 let.
    Pražské metro dnes tvoří celkem tři linky, a to trasa metra A (zelená), trasa metra B (žlutá) a trasa metra C (červená). Celkem měří okolo 65 kilometrů a najdeme zde na 58 stanic, z čehož 3 jsou přestupní (dvojité). Konkrétně pak Můstek, Muzeum a Florenc, které najdeme v centru města. Nejdelší a na zastávky nejpočetnější je trasa B, jejíž délka je takřka 26 kilometrů a má 24 zastávek. Po ní následuje trasa C s necelými 23 kilometry a 20 zastávkami. Nejkratší je trasa A měřící 17 kilometrů se 17 zastávkami.
    Bezbariérový přístup do metra lze využít pouze na 38 stanicích z celkových 58. To je způsobeno zastaralostí architektonické koncepce některých stanic, u kterých se vůbec nepočítalo s přepravou osob se zdravotním postižením. Technicky je tato stránka řešena pomocí výtahů a schodišťových plošin. Přehled bezbariérových stanic na jednotlivých trasách naleznete na jejich příslušných podstráních tohoto webu – Trasa A, Trasa B a Trasa C, nebo na Mapě metra.


Metro Praha - jízdní řádyLinka A

    V rámci integrované městské dopravy je Praha a její okolí rozdělena na dvě zóny – vnitřní městskou a vnější příměstskou. Městská zóna je označována písmenem P, Příměstská pak číslicí 0. Vnější zóna 0 je pák dále dělena na sedm pásem (značeny 1 až 7) v závislosti na tom, jak daleko od Prahy se nalézají. Mimo to je zde ještě speciální zóna B, kterou jsou označovány úseky ležící na rozmezí mezi tarifními pásmy P a 0.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00