Jak na věc


sestry molnárová

TŘI SESTRY SAILING TEAM MEZINÁRODNÍM MISTREM ŘECKA!!!

    V součtu jsme tedy dosáhli s novou lodí na její druhé regatě prvního umístění na stupních vítězů – BRONZU!!! O jediný bod za Liškou... Přesto bylo slávy dost a dost.
    Pozor! Členy Fan klubu Tří sester ve čtvrtek osobně pozveme na pivo, focení a pokec se Třemi sestrami ve VIP stanu (červenou kartičku a platnou permanentku na koncert v Braníku s sebou!) Začátek akce je v 17:00 a vstupenky budete za předprodejní cenu moci koupit i na místě!
    Na start se po povinných vstupních kontrolách, převáženích a přeměřeních postavilo téměř 40 lodí, které byly rozděleny do tří závodních skupin podle ORC handicapu GPH (do 575, do 610, přes 610), které soutěžily a startovaly zvlášť. Sešla se tu závodní špička především z Itálie, Chorvatska, Rakouska, České a Slovenské Republiky.


Dokumentarni film Tri Sestry Sailing Team na Rolex Midĺe Sea Race 2013

    V sobotu, poslední den závodů, opět nefoukalo, ale byli jsme vyhnáni na vodu čekat na vítr. Ten se pohyboval okolo 4-5 uzlů a točil se…Rozhodčí se několikrát přemístili, až kolem půl druhé v prostoru dále od zátoky před skálou vítr zesílil na 8-10 uzlů a, světe div se, foukal ze stejného směru, jako předchozí dny. První kolo žádná sláva, ale Milan Hájek, mistr druhé stoupačky, opět ukázal svoji sílu…i druhý kurs na spinakr nám vyšel na my jsme rojížďku s přehledem vyhráli!!! Už jsme se těšili na oslavy, když rozhodčí těsně po dojezdu posledních lodí a minutu před 15.hodinou (po které se již nesmělo startovat) odstartovali poslední rozjížďku. Tentokrát v naší skupině se jelo opravdu na krev, rozestupy minimální, vynucené halzy těsně za návětrnou bojkou, atd…Druhá polovina etapy nám opět vyšla a my jsme s napětím čekali na těsné výsledky. Nakonec po přepočtu jsme byli o 12 vteřin za prvním + jedinou vteřinu za druhým místem třetí! To nám však bohatě stačilo na odražení útoků lodí za námi
    Bohužel zklamala technika, což je smutnější o to, že s největší pravděpodobností tato fatální závada pocházela přímo z montáže lodě při spouštění na vodu zástupcem výrobce. Jedině nás mohlo utěšit, že kdyby k takové něhodě došlo na volném moři třeba na přeplavbě z Francie, bývalo by bylo výrazně hůř s lodí i posádkou...


TŘI SESTRY SAILING TEAM NA MISTROVSTVÍ ITÁLIE 2012

    Ostrý start rozjížděk nastal v úterý 3.6. Po nedlouhém čekání na ustálení směru větru byla kolem poledního vytyčena před cresskou zátokou „překvapivá“ trať přibližně západo-východním směrem, takže se, ostatně jako každý rok, jelo ze startu na stoupačku levobokem „ke skále“, výběžku ostrova Cres z jižní strany zátoky, u skály se již obracelo k návětrným bojkám. Zpět na zadní vítr víceméně v opačném gardu…Trať vyzkoušená jako jistota po mnoho předchozích ročníků, avšak, jak se ukáže dále, ne vždy ta nejlepší. První den se stačily odjet dvě rozjíždky ve středním větru okolo 12 uzlů. První skupině od počátku vévodil BOHEMIA EXPRES R. Vojty, který vyhrál obě rozjížďky, následovaná slovenskou QUEBRAMAR P. Mosného. V druhé skupině dvakrát suverénně vyhrál italský Duffour 44 mod. EDILCOST SHAULA III, naše THREE SISTERS obsadily 5. a 6. místo. Nějaké chyby byly, ale nebyli jsme úplně nespokojeni…
          V rámci tohoto večírku pro nedočkavé se můžete těšit na krátké vystoupení Tří sester spojené s živou premiéru klipu Bujará z nového alba! Svobodu ředkvičkám! Dále pak  na sety kapel Velký Voči a Curlies (soubory které se umístily na druhém resp. třetím místě naší výběrové soutěže na letní turné )  a vše vyvrcholí koncertem skupiny Synové výčepu!
    V prvním květnovém týdnu 2007 jsme se s naší novou lodí First 40,7 s názvem THREE SISTERS zúčastnili první jachtařské regaty na Jadranu, a to Slovak Sailing Week.
    První den jsme obsadili 36. a 37. místo a v cíli se bok na bok bili se spřáteleným Christopherem Jiřího Spurného. Bohužel v druhé rozjížďce jsme doplatili na nedostatečné ladění lodě před startem a vystřelil nám vozík hlavní plachty do nebes… V úterý už se projevila lepší sehranost posádky a také šikovnost skippera odolávat velkým speciálům a skončili jsme 22.!!!


Čeští jachtaři bronzoví na mistrovství světa

    Na středu a čtvrtek byla plánována off-shore navigační etapa kolem 150nm do Rovinje a zpátky. Foukalo však méně než málo a během první půlky trati nastalo nejméně 4x absolutní bezvětří. Byl to zkrátka boj především s vůli posádky než s jinými loděmi… Nakonec jsme 75nm do Rovinje ujeli po cca 26 hodinách a po poměrně dramatickém průběhu, kdy v poslední třetině závodu jsme předjeli několik lodí. Etapa byla v ukončena zde a po přepočtu nám v této náročné etapě patřilo velmi pěkné 26.místo, což jsme důkladně oslavili jak v Rovinji, tak i po cestě zpět na motor. Zajíždění kolem půlnoci v marině na Cresu bylo údajně velmi dramatické…


TŘI SESTRY SAILING TEAM MISTREM ČR 2009!

    V pondělí i úterý se tedy jelo jen po jedné rozjížďce, obsadili jsme třetí a druhé místo. Na středu byla plánována navigační etapa, která však záhy po startu byla zrušena pro bezvětří v Pašmanském kanále… Stačilo však povyjet pár set metrů na okraj Murterského moře, a najednou foukalo! Naplno se rozeběhl boj o stupně vítězů. Za bezkonkurenční Bohemia Expres Richarda Vojty jsme se statečně bili s Frenkýho (Peter Mosný) novým speciálem Quebramar a Firstem 36,7 – Roko – Jirky Lišky. V první středeční rozjížďce jsme po drobných chybách obsadili těsně čtvrté místo, ve druhé chyboval Bohemia Expres, a my dojeli druzí, bohužel jen cca o 10 vteřin korigovaného času za Liškou… Před posledním dnem jsme byli průběžně na třetím místě s rovností bodů s Frenkým, a jediný bod ztráceli na Lišku. Ve čtvrtek se jely opět dvě rozjíždky – v první z nich jsme porazili Lišku o 3 vteřiny na přepočtu (!!!) a skončili druzí. V poslední jsme trochu zariskovali a odjeli na moře za poryvem, který nepřišel. Závěre
    Pátek 6.6. byl náročný na nervy a játra, vítr nefoukal, takže celý den posádky strávily v marině čekáním na zrušení rozjížděk, které přišlo až kolem 17.hodiny. Také jsme já a náš taktikem Jure řešili osobní dilemata, neboť já jsem slíbil odejet v pátek večer na dva sobotní koncerty Tří sester do Čech a Jure zase do školy v Terstu. Nakonec jsme se oba rozhodli neopustit posádku a dobře rozjetý závod a poprat se o místo na stupních vítězů.
    V první skupině s přehledem zvítězil BOHEMIA EXPRESS, slovenský QUEBRAMAR skončil třetí, BOHEMIA EXPRESS II pak šestý…V naší skupině pak CHRISTOPHER J.Spurného skončil devátý a ve třetí skupině ROKO J. Lišky desátý. Letošní ORCi Central European Championship tak výrazně poznamenala česká stopa…


Mistrovství Itálie v jachtingu - ČTVRTEK

     Přestože jsme trénovali v této sestavě jen pár hodin a tudíž první dva dny nasekali spoustu chyb, při prvních třech etapách jsme hlavně díky skipperovi Milanu Hájkovi dokázali obsadit 3x 3.místo (2x karusel, 1x 30nm navigační etapa) v konkurenci 16 plně vybavených závodních lodí z Čech a Slovenska (foukalo mezi 12-16 uzly).Před námi dojely jen závodní speciály Bohemia Expres a Judel Vriljik.
    Třetí den závodů ve slabém větru kolem 7-10 uzlů byl velmi dramatický, obzvlášť v naší skupině. Jely se dvě rozjížďky a bitva o „bednu“ nabírala na obrátkách. Starty byly hodně divoké (většinou výhodnější od lodi rozhodčích), zvlášť pokud nějaká jachta „zaparkovala“ na čáře před ostatními…Touto cestou patří náš dík Jirkovi Spurnému, který nás při druhém startu nesobecky pustil mezi svoji loď a rozhodčí…Rozestupy po přepočtech byly opravdu minimální. Nakonec jsme obsadili dvakrát třetí místo, avšak se ztrátou 13, resp. 12 vteřin na druhé místo, ale pouze o 2 vteřiny před čtvrtým místem v druhém závodě. Celkově jsme zůstali druzí. V první skupině dále vévodil BOHEMIA EXPRESS I.


Dokument o Tři Sestry Sailing Teamu na Sport 5 + zahájení jachtařské sezony 2014

    Po rozpačitém startu jsme se v druhé, závěrečné stoupačce probojovali až na druhé místo. Při předposledním obratu cca 300 metrů před návětrnou bojkou (s Kallistou nejméně minutu a půl za námi) se uvolnil levý spodní sáling stěžně a rozřízl kosatku.Museli jsme vzdát z pozice, ze které bychom jinak už třetí místo nemohli ztratit!
    Letošní ročník tradiční červnové regaty na Cresu se od předchozího lišil hned v několika ohledech: závody byly vypsány jako ORCi Středoevropské mistrovství Evropy, dále vzhledem k nadcházejícímu IMS Mistrovství světa v Aténách došlo k posunu termínu o 2 týdny dříve, a v neposlední řadě byla vyřazena off-shore etapa, takže závod byl vypsán na 9 klasických karuselů, jeden nejhorší výsledek se škrtal pouze při odjetí všech rozjížděk.
    Ve čtvrtek 23.5. jsme se rozhodli, pro vás, věrné fanoušky, uspořádat nultý den oslav v areálu Ledáren v Braníku! Pro držitele permanentek je vstup samozřejmě
    Závěrečný den přišla bouřka, která se uklidnila až kolem poledního, takže se jela již jen jedna krátká rozjížďka, ve které nám stačilo pro uhájení bronzu dojet jakkoli před Kallistou.


Mistrovstvi Evropy v jachtingu. Den treti. Patek 4.7.14

    Čtvrtý den byl naším nejúspěšnějším – jela se jen jedna krátká rozjížďka, ale díky skvělé taktice jsme obsadili 20.místo!!! Zbývaly ještě dva dny závodů, ale tři členové posádky včetně skippera se museli vrátit za povinnostmi. Byli zčásti nahrazeni Kubovými přáteli a v posledních třech rozjížďkách udrželi nastavený standard, takže jsme při premiéře na mistrovství Evropy obsadili celkově pěkné 32.místo. O co však cennější je skutečnost, že mezi čtyřmi loděmi stejného typu First 40,7 ve startovním poli jsme byli první!!!
    Český jachting tu měl reprezentativní zastoupení – v první skupině dva závodní speciály BOHEMIA EXPRES I (skipper Richard Vojta) a BOHEMIA EXPRESS II (Radim Pařízek), ve druhé skupině závodily dvě jachty FIRST 40,7, a to naše THREE SISTRES (Milan Hájek), a CHRISTOPHER Jiřího Spurného, ve třetí skupině pak FIRST 36,7 ROKO Jiřího Lišky.


TŘI SESTRY SAILING TEAM NA MISTVROVSTVÍ SVĚTA V KIELU, den nultý, neděle 3.8. 2014

    Středa byla ve znamení zhoršujícího se počasí, slabý vítr kole 9 uzlů se točil a tak se start několikrát odkládal, nakonec byla kolem druhé odpolední za deště odstartována jediná rozjížďka. První stoupačka klasicky nalevo ke skále, ve druhém kole náš skipper Milan Hájek s taktikem Jure Kršanacem usoudili, že vítr se bude stáčet doprava a tak jsme jeli napravo. Vítr se stočil, a my jsme rozjížďku s suverénně vyhráli! Celkově jsme se tím posunuli na druhé místo. V regatových novinách nás nazvali pod titulkem Rain Sisters největším překvapením a my jsme měli do dalších závodů jedno přání – potvrdit, že nejsme překvapením pro jednu rozjížďku, ale že patříme právem do špičky závodu. V první skupině vyhrál QUEBRAMAR před BOHEMIA EXPRESS I.
    Třetí den se nám už tolik nedařilo díky roztrimování stěžně a také proto, že foukalo méně (kolem 10 uzlů), se před nás dostaly menší lodě a také spřátelený Christopher, a bohužel též náš přímý konkurent v boji o celkové třetí místo, Kallista (také First 40,7). Byli jsme tedy 7. a 5., avšak po třetím dnu jsme stále drželi bronz.
    V celkovém součtu jsme tedy skončili o jediný bod za Kallistou čtvrtí. Zklamání bylo obrovské a bylo je třeba na závěrečném večírku řádně zalít, což se zadařilo až do svítání.


Tři sestry na mistrovství světa v jachtingu

    ORC International Offshore World Championship se konal 20.-28.6.2008 v Aténách. Na startu se sešlo celkem 51 lodí, hodnocených jak společně, tak ve 2 kategoriích podle ORC handicapu. Všechny lodě startovaly společně, což byla samozřejmě nevýhoda pro menší jachty, jako je ta naše. Navíc vyjma posledního závodního dne se flotila potýkala s poměrně silným větrem a většími vlnami, což také nahrávalo větším speciálům…Odjelo se celkem 6 rozjížděk, z nichž 5 bylo okruhových a jedna offshore přes 200nm hodnocená v polovině závodu a pak v cíli, obé násobeno koeficientem 1,5. V prvních dnech závodu jsme se pohybovali mezi 20.-30.místem celkově, stejně tak na navigační etapě jsme skončili ve středu startovního pole. Poslední den byla na programu jen 1 rozjížďka díky slabému větru kolem 10kn, který nám vyhovoval. Volbou dobré strany na první stoupačce jsme velmi získali a nakonec dojeli v této rozjížďce na skvělém 6.místě. V celkovém hodnocení jsme obsadili ve své skupině (26 lodí) 8.místo a mezi

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00