Jak na věc


scénické poznámky

Gaffy Le Mark za zaváděcí ceny po celé září

    Scénický režim děti slouží, podle svého popisu, k fotografování aktivních dětí. Předpokládal bych tedy, že jde o mezistupeň mezi fotografováním s běžnou rychlostí závěrky a rychlou závěrkou pro režim sport.
    Scénický režim sport by mohl patřit mezi užitečné scénické režimy, protože využívá kratší dobu expozice k ostrému zachycení dynamických scén. Na druhou stranu, v případě pokročilejšího fotoaparátu raději používám prioritu expozice, kdy mám naprostou kontrolu nad tím, jak dalece bude či nebude snímek rozmazaný.
    Scénický režim noční portrét patří mezi další užitečné scénické režimy. Obdobně jako předchozí umožňuje fotografování za špatných světelných podmínek, ale kombinuje dlouhou dobu expozice s použitím blesku pro osvícení postav v popředí.
    Mladá novinářka Andrea dostala za úkol napsat článek o tzv. kuřimské, nikdy neobjasněné kauze, kterou před několika lety žila celá republika. V jejím středu stála dospělá žena vydávající se nejprve za jedenáctiletou dívku a později v Dánsku za stejně starého chlapce.


Projekt se uskutečňuje za finanční podpory:

    Štěstí a vítr jedno jsou • Tělo, věc a skutečnost • Peter Michalovič, Vlastimil Zuska: Rozprava o westerne • Elliott Erwitt: Personal Best • KIESLING NORBERT Pavel Janák • Čaro ornamentu • Silvia Barbero: Eco Design • Markéta Kroupová: Pod Ještědem - Současná výtvarná scéna Liberecka • Kolektiv autorů: Druhý dotek • Milan Šotek: Hry se slovy a tanci
    V případě automatických fotoaparátů jsou scénické režimy většinou tou jedinou cestu, jak správně ovlivnit výsledek. U pokročilejších fotoaparátů mohou sloužit jako rychlá přednastavení, která by byla dosažitelná ručním nastavením všech důležitých parametrů.
    Alex svou ženu Jody miluje, ale zapomněl, jak jí to dát najevo. Zbožňuje i svého autistického syna, ale ani za mák mu nerozumí. Sam je plný překvapení a svět je pro něj hádanka, kterou bez pomoci nedokáže rozluštit.
    Od května 2003 jsou nedílnou součástí produkce Švandova divadla Scénické rozhovory. Jedná se o jevištní talk-show, která se odehrává před publikem a s jeho aktivní účastí v intimním prostoru Studia Švandova divadla.
    Scénické režimy, sloužící k oživení fotografie nebo zvýraznění některých motivů jsou dle mého názoru vhodné maximálně pro automatické fotoaparáty, které jsou určeny pro minimálně kreativní fotografování.


Psychologické souvislosti scénické tvorby na HLEDEJCENY.cz

    V tomto případě je samozřejmě mít na paměti typ stabilizace, jaká je ve fotoaparátu k dispozici, zda mechanická či zda je stabilizace docíleno pouze zvýšením citlivosti snímače.
    Scénický režim západ slunce slouží k pořizování fotografií ráno či večer, kdy je třeba delší expoziční doba. Navíc posiluje teplejší reprodukci žluté a červené.
    Světoznámý příběh duševně a citově retardovaného Davida Záhrabníka, který až do zralého věku nepoznal skutečný svět jinak než z televize a který je po smrti svého dobrodince do něj vržen rovnýma nohama.
    Scénický režim svíčka slouží pro pořizování snímků při žlutém světle svíčky nebo ohně. Vhodným vyvážením bílé dosahuje teplejší reprodukce barev lépe odpovídající typu světla.
    Scénický režim krajina s portrétem slouží ke snímání blízkého hlavního motivu a zároveň vzdáleného horizontu. Opět je použita živá reprodukce zelené a modré barvy.
    Scénický režim portrét slouží pro pořizování portrétových fotografií. Snížením clonového čísla dochází k zmenšení hloubky ostrosti, což vede při zaostření na objekt v blízkosti fotoaparátu k mírnému rozostření pozadí.


TS-004 French AUF1 155mm Self-propelled Howitzer

    Marek Šindelka je dvojnásobným držitelem ceny Magnesia Litera za prózu. V roce 2012 ji získal za sbírku povídek Zůstaňte s námi (Odeon, 2011) a v roce 2017 za román Únava materiálu (Odeon 2016). Vystudoval kulturologii na Filosofické fakultě Univerzity Karlovy a scenáristiku a dramaturgii na FAMU.
    Zkušený psycholog při zkoumání scénické - a především herecké - tvorby - využívá nástrojů vlastní profese, aby mohl z pozice scénologie zaměřené na scénické projevy v umění i v každodenním životě analyzovat klíčové problémy: spoluprožívání okolního dění za pomoci empatie, uchopování dění přes vlastní tělesné prožitky, tedy vnitřně hmatově, psychologickou distanci od předmětu naší pozornosti (tedy např. i umělecké tvorby) a zejména problematiku emocí.
    Pro situace, kdy automatika nedokáže správně vyhodnotit situaci a tudíž vhodně nastavit fotoaparát, nacházejí uplatnění scénické režimy, které přidávají fotoaparátu další informace o tom, jak se k nastalým podmínkám zachovat.


TS-024 FRENCH AUF1 TA 155mm SELF-PROPELLED HOWITZER

    U menších kompaktů jsem narazil na tlačítko, jehož zmáčknutím se cyklicky prochází omezená paleta režimů. U lepších pokročilejších fotoaparátů, které mají k dispozici rozsáhlejší paletu možností, je typicky k dispozici kolečko, jehož pomocí lze rychle nastavit požadovaný režim. Pokud je fotoaparát vybaven více scénickými režimy, jsou zde pouze ty nejčastější a ostatní jsou přístupné přes volbu scene, která zpřístupní všechny možnosti včetně nápovědy na displeji.
    Mimo kvalitní techniku vám také nabízíme profesionály v oboru světel! Rádi pro vás navrhneme mimořádné světelné efekty včetně ukázky světelného designu na počítači. Scény všech akcí navrhujeme a realizujeme tak, aby vždy splňovaly všechny požadavky organizátorů a zároveň odpovídaly i náročným bezpečnostním kritériím.
    Scénický režim noční scéna patří mezi užitečné scénické režimy, protože umožňuje fotografování za špatných světelných podmínek, pokud nelze kvůli velké vzdálenosti použít blesk. Protože se používá delší expoziční doba, je nezbytné stabilizovat fotoaparát ve stativu nebo opřením o nehybnou podpěru.
    Další kapitolou jsou speciální kreativní scénické režimy, které mají sloužit k jednoduchému vytváření působivých snímků. Osobně s použitím těchto zjednodušením příliš spokojený nejsem, protože dle mého názoru nelze optimálně zvýraznit atmosféru unikátní fotografie použitím univerzální šablony scénického režimu.


FOR 05 Lesní posyp - Tmavý jehličnatý les

    Disponujeme nejlepším zařízením na trhu. Kvalitní osvětlení zajišťujeme komponenty renomovaných firem - ARRI, ADB, AVOLITES, JANDS, MARTIN, ROBERT JULIAT, CHROMA Q (např. reflektory, reflektory profilové, reflektory PAR a pro exteriéry, followsspots, moving heads, colorchangers, stroboskopy, scannery, robocolors, blindery atd.)PříslušenstvíADB stmívače; mlhostroje MDG, REEL, EFX; stativy MANFROTTO; motory k nosné konstrukci VERLINDE; ovládací pulty AVOLITES atd.DesignVaši představu o osvětlení můžeme předrealizovat pomocí profesionálního počítačového programu SHOWDESIGNER v prostorovém formátu 3D.Scénické a show osvětlení - technika


Magda Vašáryová, Iva Brožová a Karel Hvížďala

    Reálnou blízkost hosta večera a publika nevytváří jen samotné prostředí, ale také zvolená témata a ochota hosta k osobní výpovědi. Atmosféru každého pořadu však také spoluvytváří vědomí všech zúčastněných, že v takovém typu rozhovoru vstupují host, moderátor a diváci do prostoru, v němž nic, kromě témat, není dáno předem, hovor se odehrává, vyvíjí a prožívá právě teď bez možnosti ukrýt se za postavu. A to činí každý večer jedinečným. Každý rozhovor má předem danou strukturu. Dělí se na čtyři části, přičemž první tři jsou s ohledem na hosta tematicky zaměřeny. Diváci se mohou ptát v průběhu celého večera, nebo pak v jeho závěru, který je vyhrazen jen jejich dotazům. Moderátorem a dramaturgem Scénických rozhovorů je David Hrbek, který si vybírá pestrou směsici hostů – od hudebníků přes spisovatele, herce a výtvarníky až po vědce. Snahou je představit v profilovém rozhovoru zajímavé české i zahraniční osobnosti. Každý z hostů věnuje divadlu na památku drobný předmět, k němuž má osobní vzt
    Scénický režim dokumenty patří mezi mnou nejčastěji používané scénické režimy, protože umožňuje během okamžiku zvolit co nejlepší nastavení pro snímání textů a dokumentů. Fotoaparát automaticky zvyšuje kontrast mezi textem a pozadím.
    Doppler, hlavní hrdina knihy, spadne v lese z kola a začne přemýšlet o svém životě, který mu připadá moc "pilný". Svou hlubokou osobní krizi řeší tím, že opustí ženu a děti a přestěhuje se do lesa. Společnost mu dělá losí mládě, jehož matku zastřelil kvůli masu.
    Keith Stuart pracuje jako novinář pro deník The Guardian, kde píše hlavně o počítačových hrách. Dříve přispíval do známého herního časopisu Edge i jiných periodik zaměřených na herní průmysl a publikoval články o digitálním a interaktivním umění v časopisu Frieze.
    Zde bych pouze zmínil letmé charakteristiky jednotlivých režimů. Jejich detailnější popisy budou následovat v samostatných kapitolách společně s doprovodnými fotografiemi.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00