Jak na věc


samovolne krvácení z konečníku

Proč se volant auta za jízdy vždy samovolně vrací do středové polohy?

    Tedy, co mě trochu zaráží, je ta definice bolesti v pohl. kanálkách. Neumím si představit, že by ji někdo uměl odlišit od bolesti v tříslech, chámovodu, prostatě či dokonce močového měchýře. Vždycky je lepší, když laik/pacient řekne či ukáže, kde ho to bolí než aby se pokoušel sám definovat orgán.
    Rychlost vyrovnání stopy se odvíjí také od výkonu, proto si můžeme všimnout, že volant má tendenci se vytrhnout z dlaní při prudkém přidání plynu a současném zatočení. Běžná osobní auta mají úhel záklonu pevně daný, ale závodní prototypy mohou mít ve výbavě nastavitelné díly, které zvyšují schopnost zatočení v závislosti na zvolené trati. A pochopitelně, i u různých silničních aut je různým způsobem žádoucí, aby se volant vracel do středové polohy s určitou intenzitou a tomu odpovídá i jejich naladění.
    Ani pokud jste něco takového nezažili, těžko jste při běžném řízení vozu mohli nepostřehnout, že volant klade odpor při zatáčení jen směrem od středové polohy na jednu nebo druhou stranu. Do středové polohy - a přesně do ní - se přirozeně vrací a není tedy třeba vyvíjet žádnou aktivitu, aby vůz pokračoval v jízdě přímým směrem. Bez cizích zásahů (a tím myslíme i ty elektronické) dokáže jet pouze tímto způsobem.


Sublimační tužka pro překreslování na textilie - samovolně zmizí do 24 h

     Samovolné vrácení volantu zpět do středové polohy vzniká dostředivou silou bez použití umělého mechanismu. Detailně celý princip popisuje zachycená grafika
    Každopádně tedy doporučujeme obrátit se na urologickou ambulanci, kde provedou vyšetření a odběr na laboratorní testy, pokud by se jednalo o nějakou infekci.
    Místo, kde se pneumatika dotýká vozovky, je stále stejné, styčná plocha vede stále kolmo dolů vstříc gravitaci. Osa otáčení kola od čepu směrem k silnici je ale ve zmíněném záklonu a míří těsně před pneu, tím pádem dostředivá síla během pohybu vozu přirozeně tlačí disk zpět do přímého směru bez nutnosti umělého natáčení anebo rovnání. Princip nejlépe vystihuje přiložené video od Learn Engineering, které nás k popsání tohoto mechanismu inspirovalo.
    Aby se přední kola otáčela, musí být připevněna k autu na jednom otočném bodu pomocí čepu. Velmi důležitá část podvozku nemíří kolmo k zemi, ale je umístěna mírně vzad pod určitým úhlem v jistém záklonu daném rejdovým čepem. Zakloněný prvek vede kolo vpřed vzhledem k zemskému povrchu.


Uniká mi samovolně sperma - komentáře

    Je oblíbeným číslem některých nepříliš odpovědných řidičů děsit posádku tím, že za jízdy po rovné silnici škubnou volantem na jednu stranu a pak jej pustí, jako by nad autem ztratili kontrolu. Lidi bez zkušeností s řízením to pochopitelně zprvu vystraší, i oni ale po chvíli pochopí, že něco takového - správně provedené, za správných podmínek - s autem nic zvláštního neudělá. Vůz se sám okamžitě srovná do přímého směru, jak jsme mohli vidět třeba nedávno v dobovém propagačním filmu na Tatru 603.
    Konstruktéři tedy mohou ovlivnit charakter tohoto projevu, jeho samotná existence je ale daná přirozeně a značně nám usnadňuje řízení. Však si představte, že byste v zatáčce museli točit volantem i směrem ke středu a pak složitě hledat polohu pro jízdu rovně. To by skutečně nebylo příjemné...
    Pokud alespoň občas řídíte auto, nemohli jste si nevšimnout, že samo nedokáže jet jinam než rovně. Proč tomu tak je? Nemůže za to žádný zvláštní systém, jen fyzika.
    Proč tomu tak je? Někteří si myslí, že dosažení takového stavu vyžaduje nějaké specifické zařízení, pravdou to ale není. Popsaný jev probíhá zcela přirozeně a na dalších řádcích si popíšeme, jak.


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00