Jak na věc


pražské metro trasa a

Reportáž - Zimní Pražská tyčka 2015

    V dokumentu, který svým hlasem doprovází Marek Eben, promluví mimo jiné arcibiskup Dominik Duka, František Lobkowicz, či převor z italského Arenzana, kde se natáčeli největší evropské slavnosti na počest našeho Pražského Jezulátka.
    „Říkali jsme si, že jde o světový fenomén, dokonce známější než Jan Nepomucký nebo Antonín Dvořák a začali jsme přemýšlet, jak Jezulátko přiblížit širšímu okruhu diváků u nás, kteří třeba nejsou věřící nebo jsou kriticky zaměřeni proti církvi, náboženství, křesťanství nebo přímo katolíkům,“ vzpomíná režisér na okamžiky zrodu filmu.
    „Důležitá pro nás byla také myšlenka, že jsme byli soškou Jezulátka, coby český národ, obdarováni ze Španělska a tak jsme filmem chtěli Jezulátko světu, obrazně řečeno, vrátit. Navíc jsme se domluvili na odlití několika Jezulátek z českého skla uměleckým sklářem Petrem Larvou, s nimiž a s filmem, pak chceme obletět světadíly a v jejich největších katedrálách skleněné Jezulátko zanechat, jako dar České republiky.“
    Jedna z nejdůležitějších pamětihodností Prahy – soška, opředená mnoha legendami a mýty, za níž putují statisíce věřících z celého světa (2011). Režie O. M. Schmidt


Pozvánka na XVIII. ročník Zimní pražské tyčky 2014

    Film o Pražském Jezulátku je dalším dokladem, že duchovní dokument nemusí být nudný, náboženský či aktivistický. Inspirací pro pojetí tématu se stala knížka Malý princ v nás, která zapříčinila, že je poukázáno na Exupéryho inspiraci Jezulátkem při psaní Malého prince. Malý princ v nás se může s Jezulátkem setkat. Ve filmu se tato myšlenka objevuje spíše jako leitmotiv – Malý princ v nás se ptá, Král Pražské Jezulátko odpovídá. Exupéry zůstane při opravě letadla, až tak nějak biblicky, v poušti a zpytuje sám sebe, má spoustu otázek a objeví své vnitřní dítě – Malého prince. A pak může přijít Pražské Jezulátko, které odpovědi dává, neodlétá jako princ na svou planetku, ale mizí na konci filmu, na Karlově mostě v davu mezi lidmi, jako malý Král kosmu, aby nás chránil. Věříme, že Ježíšek, náš Spasitel jako dítě, v tomto případě jako Pražské Jezulátko zůstává v nás a s námi. A to je filosofický básnický podtext tohoto filmu, který je vlastně prvním hraným dokumentárním filmem na
    Dokumentární film s hranými prvky o Pražském Jezulátku přibližuje lidem jeden z nejslavnějších fenoménů Prahy, který je znám po celém světě. Ve filmu jsou především historické souvislosti, kontext různých období a vliv na úctu Jezulátka a zpětně zázraky uctívání Ježíše Krista jako dítě na národnosti celého světa. Fenomén Pražského Jezulátka je zkoumán z mnoha úhlů pohledu, které zprostředkovávají historičtí a duchovní odborníci, např. Jan Royt, Jiří Kotalík, Pavel Štěpánek a Josef Forbelský. Ozřejmují legendární a historické svědectví i globální zhodnocení, připomínají dobové okolnosti úcty, její nadčasový a prostorově univerzální dosah, vliv Pražského Jezulátka na výtvarné umění a architekturu. Zabývají se mimo jiné i historií Pražského Jezulátka jako světového fenoménu, jeho významu pro řád karmelitánů, jejich život a spiritualitu. Režisér Otakáro Schmidt představuje své pojetí Pražského Jezulátka také jako archetyp dítěte v nás a svědectví lidí o vyslyšení modliteb.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00