Jak na věc


ojeta auta kia ceed komby benzin

Test ojetiny: Opel Corsa C – malý blesk za malé peníze

    Třetí generace modelu Punto vyjela pod poznačením Grande Punto. Název k automobilu skutečně sedí, protože oproti předchůdcům výrazně povyrostl, což ocení i posádka.
    Honda je všeobecně známa svou kvalitou, CR-V však loni ve studii spolehlivosti mezi první desítkou chybělo. I letos přitom majitelé zmiňují problémy s elektronikou, pročež vlastně není důvod, aby Honda zamířila výše. Nicméně se tak stalo, za čímž nejspíše stojí levné opravy v servisech. Samotný vůz startuje na asi 180 tisících korun.
    Jsme u vítěze, přičemž jako již mnohokrát předtím neplatí ani v tomto případě, že Japonec patří až na konec. V případě čtvrté generace Toyoty RAV4, jejíž výroba skončila definitivně až letos, totiž sotva majitelé utrousí nějakou tu kritiku. A pokud ano, překvapivě nezmiňují elektroniku, ale brzdy. Vychvalována je pak hlavně zábava za volantem, přičemž řízení má být nadmíru komunikativní. RAV4 tak snadno obstojí v každodenním provozu, za rané exempláře přitom dáte 270 000 Kč.


Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu

    Třetí generace korejského SUV byla vyráběna v letech 2010 až 2015. Pořídit ji tedy můžete asi od 160 tisíc korun, připravit se však musíte na problémy s elektronikou. Ty zmiňuje v průměru každý pátý majitel, špatně jsou však hodnoceny i provozní náklady či multimédia. Na druhou stranu tu ale máte velkou praktičnost a komfort.
    Větší sourozenec oblíbeného Renaultu Clio druhé generace byl ve své době prodejní trhák. Dnes patří k nejlevnějším ojetinám na trhu, o něž se zájemci zrovna neperou. S benzinovým motorem ale nabídne nečekaný prostor i spolehlivost, což je kombinace stojící za zvážení.
    Japonské SUV je dalším v řadě, u kterého majitelé zmiňují haprující elektroniku. Tím ale stížnosti víceméně končí, dále již následuje pouze chvála. Ta se týká hlavně kabiny, která působí opravdu prémiově, byť řada lidí může mít problém s ovládáním pomocí počítačové myši. Dále lze zmínit vysokou kvalitu jízdy, velkým pozitivem je prý i kombinace 3,5litrového šestiválce a elektromotoru. Nicméně verze RX450h z let 2009 až 2015 nepochází z levného kraje, k mání je asi od 370 tisíc korun.
    Elantra první generace potěší nabídkou místa pro posádky, ale i zavazadla a velice komfortním podvozkem. Ten na českých nekvalitních silnicích skutečně oceníte. Obecně jde ale o vůz určený pro nenáročné motoristy.


Test ojetiny: Honda Jazz – rytmus neskrývající nadšení

    Další z SUV, které se loni dočkalo nástupce, je k mání o poznání levněji, startuje totiž už výrazně pod hranicí 200 tisíc korun. Za to ovšem musíte počítat s menším prostorem v kabině i zavazadelníku. Vysoká pak nebyla ani standardní výbava. Na druhou stranu tu však máme velkou zábavu za volantem a problémy víceméně jen s čalouněním či dekory.
    První generace novodobé Škody Octavia se dodnes za své prodeje nemusí stydět. Na trhu ojetin stále funguje mezi levnými vozy jako magnet, za což vděčí jak osvědčené technice, tak obřímu zavazadelníku.
    U čtyř kruhů loni vyrukovali s druhou generací Q5, ta první přitom byla vyráběna od roku 2008. Pořídit ji můžete od 220 000 Kč, tak jako u řady dalších moderních aut je ale třeba počítat s četnými poruchami elektroniky. Překvapivě pak dobře nejsou hodnocena ani multimédia, komfort či praktičnost ale mají vše vyvážit.
    První generace „cé-trojky“ se dnes řadí k těm levnějším ojetinám. Právě proto se často stává prvním vozem začínajících řidiček, jimž svou líbivou zakulacenou karoserií zkrátka padne do oka.
    Corsa třetí generace nevyniká designem, ale potěší velmi příjemným ovládáním a dobrým chováním za jízdy. Navíc zájemce o ojetinu zaujme i cenou, což je na trhu ojetin výhoda i dalších modelů s bleskem ve znaku.


Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

    Model Jazz od japonské Hondy můžeme bez ostychu označit za jeden z nejlepších malých vozů vůbec. Nadchne prostorností i jízdními vlastnostmi. Navíc jej zdobí spolehlivost.
    Kuga se stále vyrábí, nicméně na trhu je již od roku 2012. Není tedy problém sehnat ojetiny za tytéž ceny, za které se prodává i Sportage. Stejné jsou i závady, nejčastěji je tedy zmiňována elektronika. I zde je navíc třeba počítat s vyšší spotřebou, multimediální systém však již zasluhuje pochvalu. Tak jako působivá ovladatelnost.
    Malý Francouz překvapivě boduje svou spolehlivostí, nicméně dle majitelů je třeba počítat s omezenou praktičností a problematickými pohonnými jednotkami. Ty sice svou spotřebou váš rodinný rozpočet nezruinují, nicméně úsměv na tváři vám při řízení nevykouzlí. I přesto však startuje o 10 000 Kč výše než Kia či Ford.
    Volkswagen Golf páté generace je velice vyhledávaným ojetým vozem. Zájem o něj mají jak mladí motoristé, tak řidiči hledající rodinný automobil. Jeho usedlejší tvary ale nejsou cizí ani šoférům v důchodovém věku.


Test ojetiny: Renault Clio III – benzin radši než diesel

    Škoda (4704)Abarth (2)Aixam (5)Alfa Romeo (78)Aston Martin (5)Audi (690)Bentley (22)BMW (974)Buick (1)Cadillac (7)Chevrolet (173)Chrysler (63)Citroën (641)Dacia (283)Daewoo (18)Daihatsu (10)Dodge (47)DS Automobiles (5)Ferrari (35)Fiat (361)Ford (1614)Honda (163)Hummer (8)Hyundai (876)Infiniti (9)Isuzu (2)Jaguar (38)Jeep (101)Kia (538)Lada (1)Lamborghini (23)Lancia (27)Land Rover (122)Lexus (24)Lincoln (3)Maserati (10)Mazda (252)MCC (1)Mercedes-Benz (585)MG (3)Mini (85)Mitsubishi (203)Nissan (241)Opel (904)Peugeot (1108)Pontiac (3)Porsche (115)Renault (868)Rolls Royce (5)Rover (2)Saab (23)Seat (374)Smart (34)SsangYong (24)Subaru (89)Suzuki (232)Toyota (423)Volkswagen (2453)Volvo (489)
    Nástupce velepopulární „dvěstěšestky“ to neměl na trhu s novými zrovna lehké a snadnou pozici nemá ani nyní, na trhu ojetin. Mnoho motoristů jej přehlíží, přestože ve svém segmentu určitě má co nabídnout.
    Hatchback Alfa Romeo 147 zaujme na trhu s ojetými vozy jak cenou, tak jízdními vlastnostmi. Pověst vyšší poruchovosti dělá z tohoto modelu auto cenově dostupné i mladým, začínajícím motoristům a výborný podvozek spolu se živými motory zaujme sportovněji založené řidiče.
    První generace Renaultu Mégane se dnes řadí k opravdu laciným ojetinám. Na rozdíl od svého nástupce má poměrně dobré jméno a tak si zejména s praktickou karoserií kombi najde nového majitele snadno.
    V dalším díle pořadu Autocentral otestovali Jirka Hruška s Mírou Hejdou vrcholný model Volkswagenu, krasavce nabitého technologiemi, běžce dlouhých tratí - Volkswagen Arteon. Jak jej ohodnotili se můžete podívat v přiloženém videu.


Test ojetiny: Hyundai Elantra poskytne komfortní odpružení a prostor

    Není žádným tajemstvím, že zákazníky dnes lákají především SUV a jim více či méně blízké crossovery, jenže na pořízení zcela nového vozu nemusí mít každý. Vše lze samozřejmě vyřešit koupí ojetiny, nicméně v takové chvíli je třeba počítat s jistými riziky. Že se na nich může něco pokazit, je pochopitelně tím nejpádnějším, stejně jako u kteréhokoli jiného vozu. Jak tedy zvolit to, které vydrží?
    Druhá generace Hyundai Tucson z let 2010 až 2015 změnila název na ix35, kvality předchůdce však zůstaly zachovány. Majitelé oceňují hlavně velikost zavazadelníku a flexibilitu kabiny, zároveň však zmiňují problémy s převodovkami a překvapivě i žíznivými diesely. Nicméně i navzdory těm je vůz k mání od 190 tisíc korun.
    Cenově dostupný Renaultu Clio třetí generace, představuje s atmosférickým benzinovým motorem opravdu zajímavou volbu. Avšak s turbodieselem jde o poměrně rizikové provedení.
    SUV si dnes získávají na popularitě nejen mezi novými vozy, ale také mezi ojetinami. Jaké zvolit, aby se z vysněného vozu nestala noční můra? Britská stude Driver Power má pár tipů.
    Korejský model Tacuma nejprve vyjel pod značkou Daewoo, když však korejskou fabriku koupil Chevrolet, dostal vůz na kapotu znak této americké automobilky. Dnes jde o jedno z vůbec nejlevnějších MPV, které navíc potěší variabilitou interiéru.


Test ojetiny: Opel Corsa - déčko..

    Přítomnost českého SUV asi někoho rozpálí doběla. Nicméně Yeti je pozitivně hodnocen dlouhodobě, přičemž loni dosáhl ještě lepšího výsledku. Letos se však více začaly projevovat problémy elektronického rázu. Mimo to si lidé více stěžují na multimédia či bezpečnostní prvky, což není překvapivé, neboť výroba odstartovala již v roce 2009. Motory TDI a TSI naopak zasluhují chválu, tak jako komfortní sedadla či pozice za volantem. K mání je pak Yeti od 110 000 Kč.
    BMW řady 5 je auto vyšší střední třídy a patří k oblíbeným manažerským vozům. V pořadu Autocentral se můžete podívat na test šesté generace s označením F10.
    S pomocnou rukou přichází britský magazín Auto Express, který každoročně sestavuje studii Driver Power. I letos se ji zúčastnily desetitisíce motoristů, kteří popsali i své zkušenosti právě s SUV. Veškerá data byla setříděna do několika kategorií podle závažnosti případných poruch, z čehož vzešel finální verdikt a pořadí deseti vůbec nejspolehlivějších „esúvéček” pohledem majitelů.
    Kouzlo Alfy Romeo 159 omámilo už nejednoho řidiče. Líbivá a temperamentní kráska se prodává za příjemné ceny, někdy to ale může být jen krátkodobé potěšení.
    Níže si probereme právě nejlepší desítku, a to vzestupně od nejhoršího z nejlepších až po vzor spolehlivosti. Z pořadí jistě pochopíte, že čím vyšší procenta jsou v celkovém hodnocení uvedena, tím spolehlivější ten či onen vůz je.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00