Jak na věc


ojetá auta z německa

FALKEN eurowinter van01 225/70 R15 112R TL C M+S 3PMSF, zimní pneu, VAN

    Škoda (4490)Abarth (1)Alfa Romeo (89)Aston Martin (3)Audi (654)Bentley (20)BMW (853)Buick (1)Cadillac (11)Chevrolet (176)Chrysler (52)Citroën (573)Dacia (362)Daewoo (9)Daihatsu (5)Dodge (45)DS Automobiles (4)Ferrari (39)Fiat (322)Ford (1366)Honda (124)Hummer (9)Hyundai (772)Infiniti (8)Isuzu (5)Jaguar (36)Jeep (186)Kia (520)Lada (1)Lamborghini (18)Lancia (21)Land Rover (120)Lexus (20)Lincoln (3)Maserati (14)Mazda (245)MCC (1)Mercedes-Benz (544)MG (3)Mini (73)Mitsubishi (165)Nissan (239)Opel (846)Peugeot (1125)Pontiac (2)Porsche (98)Renault (814)Rolls Royce (7)Saab (15)Seat (325)Smart (32)SsangYong (19)Subaru (85)Suzuki (175)Toyota (330)Volkswagen (2447)Volvo (527)
    Narostl počet letos dovezených aut, nicméně většina prodávaných ojetin v tomto roce byla tuzemského původu (55 %) nebo byla dovezena již v minulých letech (22 %). Ojetiny dovezené v letošním roce tvoří 23 %. Nejčastější zemí původu je tradičně Německo (50 % ze všech prodávaných dovezených ojetin bez ohledu na rok dovozu), což dále podporuje tamní nezájem - a místní zájem - o použité diesely.
    Ford Fusion je bezesporu oblíbeným vozem i díky zvýšenému podvozku, který umožňuje pohodlnější nastupování. V pořadu Autocentral tento vůz testovali Míra Hejda s Jirkou Hruškou. Pojďme se podívat, jak test dopadl.
    Fabia první generace je již cenově dostupná prakticky všem motoristům. I proto často nachází uplatnění jako vůbec první automobil pro začínající řidiče, ale stále se také prosazuje jako menší rodinný vůz, zejména v případě praktičtější verze kombi.


IMPERIAL eco van 2 195/75 R16 107R TL C, letní pneu, VAN

    Korejský model Tacuma nejprve vyjel pod značkou Daewoo, když však korejskou fabriku koupil Chevrolet, dostal vůz na kapotu znak této americké automobilky. Dnes jde o jedno z vůbec nejlevnějších MPV, které navíc potěší variabilitou interiéru.
    Dieselové agregáty drží 58,4 %, což je s ohledem na aktuální dění u nás i ve světě skoro neuvěřitelné číslo. Následují je benzinové jednotky s 38,7 %, ostatní typy pohonu paběrkují. Dramatická změna na trhu ojetin je zjevně v nedohlednu, Cebia dokonce předpokládá, že s ohledem na současný stav na trhu nových vozů může v následujících pěti letech dojít až k nedostatečnému pokrytí poptávky po ojetých dieselech, což může způsobit i růst cen. U nás tedy aktuální koupě i nového auta s naftovým motorem může být paradoxně dobrou investicí.
    První generace Renaultu Mégane se dnes řadí k opravdu laciným ojetinám. Na rozdíl od svého nástupce má poměrně dobré jméno a tak si zejména s praktickou karoserií kombi najde nového majitele snadno.


Test ojetiny: Opel Astra H – stále přitažlivá a za dobrou cenu!

    Hatchback Alfa Romeo 147 zaujme na trhu s ojetými vozy jak cenou, tak jízdními vlastnostmi. Pověst vyšší poruchovosti dělá z tohoto modelu auto cenově dostupné i mladým, začínajícím motoristům a výborný podvozek spolu se živými motory zaujme sportovněji založené řidiče.
    Nejen nejprodávanější modely, ale i aktuální popularitu dieselů, manipulaci se stavy tachometrů nebo průměrné ceny odhalí detailní analýza trhu s ojetinami u nás ve třetím letošním čtvrtletí.
    Předchůdce modelu i10 si mnoho příznivců nezískal. I díky tomu jde dnes o jeden z nejlevnějších mini vozů na trhu ojetin. Protože si jej mnohdy pořizovali důchodci, často se dá sehnat v dobrém stavu.
    Renault Modus či prodloužený Grand Modus v autobazaru často k vidění není. Sázka na známou techniku v praktičtějším balení zkrátka úspěch nepřinesla a od malého počtu nových prodaných vozů se odvíjí i omezená nabídka ojetin.
    Zajímavé je, že k tomuto trendu dochází navzdory většímu přílivu zahraničních aut, u kterých je obtížnější dohledat jejich skutečnou historii. Cebie to přikládá hlavně klesající lhostejnosti zákazníků, kteří stále méně důvěřují a stále více prověřují. Na chování zákazníků pak reagují prodejci, kteří začínají konečně odmítat auta se zjevně stočeným tachometrem.


Test ojetiny: Honda Jazz –..

    Nabízena jsou také stále dražší auta. Průměrná cena ojetiny se zvedla už na 225 tisíc Kč, nejlépe se ale stále prodávají vozy v ceně mezi 100 až 200 tisíci korunami - do 200 tisíc korun se vejdou tři pětiny trhu. Tohle a mnoho dalšího zpráva Cebie mapuje do detailu. Projděme si nyní její jednotlivé části bod po bodu i s přehlednou grafikou.
    JAGUÁR XJ 12 5,3 R.V. 1990 Najeto 166 000 km, barva- modrá metalíza, AL kola, dálkový centrál, el. okna, el. zrcátka, klimatizace. Vozidlo ve velice zachovalém stavu. Vozidlo dovezeno v r. 2007 z DE. Německý TP na přihlášení. Po dohodě možno přihlá...
    Model Kalos překvapí schopným podvozkem a potěší cenou. Materiály v interiéru ale nezapřou, že se jedná o laciný automobil pro nenáročné, což ostatně prozradí i slabší odhlučnění prostoru pro posádku. I proto se na trhu s ojetými vozy tolik neprosazuje.
    Velice pohledný Peugeot 407 je na českém trhu ojetin k sehnání za opravdu příznivou cenu. To se však týká vozidel z počátku výroby a s vysokým kilometrovým proběhem, která představují daleko větší riziko než mladší automobily s menším nájezdem.
    Astra je líbivý, moderně působící automobil, který na trhu ojetin často pořídíte za nevelkou částku. Jen kontrole vozu a výběru motorizace věnujte patřičnou pozornost.


1. Vývoj počtu dovážených ojetin, podíl dovozů u prodávaných vozidel

    Pokud někdo kupuje ojeté auto, s vysokou pravděpodobností se setká se stáčeným tachometrem. Podíl zmanipulovaných aut prodávaných na českém území se má pohybovat okolo 40 procent. Průměrné omlazení se pohybuje okolo 100 tisíc kilometrů, ale najdou se i značně vyšší extrémy. Je to jistě neutěšený stav, podle dat Cebie dokumentujících stav českého trhu s ojetinami ve třetím čtvrtletí roku 2018 se situace začíná obracet dobrým směrem.
    Volkswagen Golf páté generace je velice vyhledávaným ojetým vozem. Zájem o něj mají jak mladí motoristé, tak řidiči hledající rodinný automobil. Jeho usedlejší tvary ale nejsou cizí ani šoférům v důchodovém věku.
    Alfa Romeo je symbolem benzínových nadšenců. Také se říká, že kdo neměl Alfu není autař. Pojďme si to splnit alespoň v testu Autocentral s Mírou Hejdou a Jirkou Hruškou. Testuje se Alfa Romeo Giulietta.


IMPERIAL eco van 2 195/60 R16 99H TL C, letní pneu, VAN

    Statistický souhrn letošních devíti měsíců dále připomíná, že roste množství ojetin importovaných z cizích zemí, a to zejména těch z Německa, zejména těch dieselových. Jen letos se v prvních třech kvartálech dovezlo meziročně o 6,6 % použitých aut více a import je na historickém maximu. Tomu pak odpovídá i zájem o naftová auta, který je mezi ojetinami skoro dvojnásobný ve srovnání s trhem nových aut. Podíl nově prodaných vozů s diesely se dle dat SDA aktuálně pohybuje už jen okolo 30 %, na trhu ojetin to ale příliš znát není. Zájem tady naopak stále mírně roste a naftový pohon se aktuálně týká 58 % všech prodávaných ojetin.
    Nebude velkým překvapením, že letos byly nejprodávanějšími ojetými vozy opět Škoda Octavia a Fabia, jejichž podíl zůstává prakticky nezměněn. Na třetí pozici se nominoval Volkswagen Passat, který sice zůstává meziročně na stejné pozici, ale snížil svůj podíl o 0,8 procentního bodu. Relativně významný propad o dvě pozice zažil Ford Focus. Mezi 10 nejprodávanějších modelů se oproti předchozímu roku probojovala Škoda Rapid, korejská Kia po letech úplně chybí.
    První generaci „cé-čtyřky“ můžete mít jak s tragicky nepovedenou robotizovanou převodovkou, tak s vynikajícím šestistupňovým manuálem. Rozdíl v řízení vozu bude markantní!


Test ojetiny: Daewoo/Chevrolet Tacuma – Pod dvěma značkami jedno MPV

    Jak už jsme zmínili, nejvíce se prodávají ojeté vozy s cenou do 200 tisíc korun, meziročně se zvýšil zájem o auta do 100 tisíc korun. Průměr se ustálil na 225 tisících korunách za automobil. Zájemci se zaměřili na certifikované programy automobilek, významné nárůsty zaznamenaly prakticky všechny z nich. Například Škoda Plus vykázala v prvním pololetí 2018 nárůst prodejů o 16 %, BMW Premium Selection o 18 % a například Volvo Select dokonce o 131 %.
    Ve třetím kvartálu letošního roku došlo k poklesu aut vybavených klimatizací, naopak se mírně zvýšilo procento aut s nadstandardní výbavou. Hlídání mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, elektrické ovládání kufru či parkovací kamera se stávají vyhledávanými prvky.
    Analýza dále ukázala, že bylo prodáváno 32 % ojetin s možností odpočtu DPH. U takových vozidel je podmínkou, že byla kontinuálně od momentu prodeje nového vozidla vždy vlastněna a prodána plátcem DPH. Tyto vozy jsou pak atraktivní pro plátce DPH, kteří mohou provést odpočet daně.
    Nejoblíbenější barvou se v tomto roce stává šedá, která na druhou pozici odsunula tradiční bílou, a ukončila tak její kralování v posledních letech. V závěsu za bílou je černá barva, dále s odstupem modrá, stříbrná a červená. Bez zajímavosti není, že se letos mezi ojetinami prodalo 80 růžových aut.


Test ojetiny: Peugeot 207 – často přehlížené lvíče

    V období od ledna do září 2018 bylo do ČR dovezeno 135 292 osobních ojetých vozidel. Tempo nárůstu počtu dovezených aut se oproti loňskému roku zvýšilo a průměrné stáří dovezených vozů činilo 10,3 roku. Podíl vozidel starších 10 let zpomalil z loňských více než 54 na 51,73 %.
    V České republice se v roce 2018 prodávala pětina ojetých vozidel bez platné STK, to odpovídá meziročnímu nárůstu o 12 %. Důvodem může být zejména výrazné zvýšení počtu dovážených aut ze zahraničí, delší doba prodeje vozidla, během které kontrola vyprší, nebo prostá neochota prodávajících do vozidla dále jakkoli investovat.
    Najeto 92000 km,klimatizace, dálkový centrál, el. okna, el. zrcátka, ABS, 6x airbag, radio s CD ovládané pod volantem, palubní počítač, tempomat, limitér,LPG originál Renault. Možnost odpočtu DPH
    První generace Fordu Focus se už řadí k levným ojetinám. Kupce si však stále hledá snadno, tedy alespoň pokud se bavíme o zachovalých vozech. Důvodem je jak líbivý design karoserie, tak vyhlášené jízdní vlastnosti.
    První generace novodobé Škody Octavia se dodnes za své prodeje nemusí stydět. Na trhu ojetin stále funguje mezi levnými vozy jako magnet, za což vděčí jak osvědčené technice, tak obřímu zavazadelníku.


IMPERIAL eco van 2 215/65 R16 109R TL C, letní pneu, VAN

    Průměrná hodnota zobrazená mezi budíky se letos drží okolo 160 tisíc kilometrů. Ve třetím kvartálu došlo ke snížení podílu vozů s nesprávným údajem na tachometru. Statistiky ukazují na celkem 38 procent aut se zmanipulovanou historií, což je meziroční zlepšení o 2 %. Malé zlepšení, ale aspoň nějaké.
    Průměrná doba prodeje ojetiny závisí z velké míry na druhu motorizace. Ojeté kusy s benzínovým motorem se tak prodávají v průměru za 87 dní, auta s dieselovým pohonem najdou nové útočiště za 105 dní. To ukazuje, že mezi naftovými vozy je dnes dost z čeho vybírat.
    Nástupce velepopulární „dvěstěšestky“ to neměl na trhu s novými zrovna lehké a snadnou pozici nemá ani nyní, na trhu ojetin. Mnoho motoristů jej přehlíží, přestože ve svém segmentu určitě má co nabídnout.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00