Jak na věc


nuda pláže

Citát na téma: Nudnost č. 1 1003058

    Zde nezbývá než uvést jisté klišé: Nuda ani náhodou není nuda. Je to přesný opak toho, co si pod tímto pojmem představuji. Každé otočení heftem na tomhle čertíkovi mě neskutečně bavilo, každý nájezd a výjezd ze zatáčky jakbysmet. Troufám si říct, že komu byť jen krátké svezení alespoň trochu nepozvedne koutky úst, je jasným adeptem na předepsání léčby antidepresivy. Zkrátka funkční esence „srandy“ tahle Nuda. Jen na ty delší výlety to není…
    Po pár dnech v sedle Nudy vím, že moje očekávání splnila. No dobrá, lhát se nemá, dokonce je i předčila – chtěl bych ji mít i ve své garáži a vyrážet s ní na krátké, úsměvem a adrenalinem nabité výlety nebo klidně každý den městem do práce – zvládá to s bravurou. Navíc ji teď pořídíte za akční cenu a myslím si, že 250 000 korun za „erko“ stojí. Pokud vás vidina Nudy ve vašem vlastnictví láká, je třeba neotálet, každý jistě ví, jak to teď se značkou Husqvarna je, a budoucnost motorů BMW pod Rakušany z KTM je podle informací, které zatím máme, passé. Za sebe říkám, jděte do toho, mrzet vás to nebude.
    Tak na tohle svezení jsem se těšil. Připočteme-li k tomu, že se nám ho podařilo spunktovat v prostředí motardovému vyžití zaslíbeném (na autodromu v Sosnové), těšil jsem se dokonce hodně. Splnila Nuda moje očekávání?


Citát na téma: Nuda č. 2 1000044

    No a dostáváme se k tomu, proč zrovna „čertovy hrábě“. Asi jste si na začátku čtení říkali, že už jsem se dočista pomátl. Uvedu to tedy na pravou míru – ne tak úplně, jenom trochu a může za to právě Nuda. Ta motorka vás neustále ponouká dělat všechny asociálnosti, co si dokážete představit. Nedokážu říct přesně, čím to je, ale od prvního momentu, kdy se na ni usadíte a tak nějak si ji osaháte, víte, že tohle bude průtok adrenalinu a kupa legrace se vším, co k tomu patří. Zároveň s tím ale získáte i perfektní pocit jistoty z celého stroje, prostě víte, že funguje a že se na něj můžete při provádění čertovin všeho druhu zcela spolehnout. Nuda je jeden z těch biků, které vám zcela nenásilně přepínají v hlavě osobnosti mezi „mé normální já“ a „mé zlobivé já“. Důkazem toho budiž, že i můj kolega Kuba, který jak známo taky nejde pro motovylomeninu daleko, mě po chvilce sledování kroužení v Sosnové počastoval nepublikovatelným výrazem. V tu chvíli jsem si vůbec nebyl vědom něčeho, co by ho k 


Citát na téma: Nuda č. 2 1004922

    MOTORKapalinou chlazený čtyřdobý řadový dvouválec, DOHC, čtyři ventilyna válec, mazání se suchou klikovou skříní, elektronické vstřikování paliva, katalyzátor, alternátor 390 W, akumulátor 12 V/14 Ah, mechanicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka, řetěz s O-kroužky, sekundární převod 2,625.Vrtání × zdvih: 84 × 81 mmZdvihový objem: 898 cm³Stupeň komprese 13,0:1Jmenovitý výkon: 77 kW (105 k) při 8500 1/minMax. točivý moment: 100 Nm při 7000 1/minPODVOZEKOcelový trubkový rám, plně nastavitelná teleskopická USD vidlice Sachs, Ø 48 mm, litá hliníková kyvná vidlice, plně nastavitelný zadní tlumič Öhlins, dvojitá kotoučová brzda vpředu, Ø 320 mm, čtyřpístkové radiální čelisti Brembo Monoblock, radiální brzdová pumpa, kotoučová brzda vzadu, Ø 265 mm, ABS Bosch 9MP.Litá hliníková kola: 3,5 x 17; 5,5 x 17Pneumatiky: 120/70 17; 180/55 17ROZMĚRY A HMOTNOSTIRozvor 1495 mm, úhel hlavy řízení 65,5°, stopa 101 mm, dráha odpružení vpředu/vzadu 210/180 mm, výška sedla


Citát na téma: Nuda č. 2 1001702

    Když už jsme u toho R, je namístě si ujasnit, v čem se „erko“ liší od standardní Nudy. Na motoru změny nečekejte, v obou variantách bije shodné řadové dvouválcové srdce z produkce BMW, které prošlo převrtávací kúrou na 898 cm3. Klobouk dolů, páni inženýři, tenhle počin s červeně lakovaným krytem hlavy se opravdu povedl. Těžko říct, zdali je to náhoda nebo tomu tolik pomáhá koncepce řadových dvouválců (u motoru Nudy totiž platí to samé jako například u Kawasaki ER-6). Agregát je jakoby rád, že může být na světě. Při každém přidání cítíte tu radost z otáček a z pohybu pístů, chce jet, nebaví ho se jen tak převalovat na volnoběh. Chce vám dát to nejlepší, co v sobě má, a to mimochodem není vůbec špatné. Mnozí už pochopili, že klíčem k úspěchu není přecpat stroj zbytečnými koni navíc, že stačí udělat schopné šasi a motoru dát okolo 100 koní výkonu a solidní průběh. Pochopili to i v Husqvarně, a tak srdce Nudy bije tempem 105 k při 8500 1/min a na zadní kolo tlačí při 7000 1/min kulatou hod
    Zajímavé se ukázalo být také použití pneumatik. Nazuté jsme měli Metzeler Sportec M5 Interact, které v testu v Motocyklu 10/2013 sice nedopadly kdovíjak závratně, ale na jejich obranu je třeba říci, že k charakteru Nudy pasovaly dokonale a bavily mě. Nepřekypují gripem, rády kloužou, když je ale postupně ohřejete, kloužou čitelně a dovolí vám tak poměrně nenásilně pomáhat si při výjezdech plynem bez velkého rizika, že z biku zbudou trsátka.
    Byla na to své umění pyšná. Často říkala, že když se nějaký chlap miloval s ní, musí mu pak ostatní ženské připadat nudnější než vychladlé skopové.William Somerset Maugham
    Co si ale zaslouží velkou pochvalu, je sériová koncovka výfuku, nejen že vypadá opravdu „šik“ (u R je doplněná i o nějaké to fešné uhlíkové vlákno), ale také vyluzuje naprosto perfektní zvuk. Žádné šeptání a hvízdání, ale jadrný bas, který proti vám však díky své intenzitě nepoštve sousedstvo z celé ulice. V případě Nudy výrobci laděných koncovek poměrně ostrouhali…


Citát na téma: Nuda č. 2 1000327

    Hodnoty výkonu a točivého momentu jsou samy o sobě fajn, důležité ale je, jak se projevují v praxi. Musím konstatovat, že výtečně. Kolikrát jsem se přistihl v situaci, kdy jsem si říkal, že zbytečně moc blázním a jedu už trochu „moc“. Při pohledu na otáčkoměr mi však Nuda říkala, „ale kdepak, mám tam ještě dalších 2500 až 3000 otáček k dobru.“ Tak silné je její střední pásmo, nenutí vás nesmyslně „gasovat“ až do červených čísel. Ale to, co se odehrává od 6000 otáček výše, budí všechny četníky s radarem při představě toho papírování ze spaní. Dostatek výkonu pro velmi dynamickou jízdu však dostane už okolo 5000–6000 otáček. Ideální na překonávání městské džungle nebo projížďky po okreskách. V případě „erka“ projížďky raději kratší a pro radost, na rozdíl od standardu má totiž úzké a tvrdé (více motardové) sedátko, na kterém to do Alp prostě není. Nudě moc nesedí ani dálnice, konstantní jízda ve vyšších rychlostech se jí moc nelíbí a nepůsobí při ní příliš stabilně. Na sportovnější verzi
    Pro někoho ošklivé káčátko, pro jiného designová pecka. Pro mě typický příklad motorky, u které musíte dát očím čas, abyste ji měli rádi. To ale platí pouze do chvíle, než na ni bez velkého okoukávání naskočíte a poprvé prohrábnete plyn – v tu chvíli si ji totiž zamilujete okamžitě. V tu samou chvíli vám začne dávat smysl i její neotřelý rabiátský design z pera milánského studia Centro Stile se spoustou prvků, které jen tak někde nezahlédnete – blatníček jako náfuk na chladič, hříšně úzká zadní partie, ostře řezané linky bočního oplastování, které je u verze R vyvedeno v dravé červené, a tak dále.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00