Jak na věc


nejhezčí psí jména a

Fotografie z prvního živého setkání s Opelem Cascada

    Jak vidíte, po designové stránce Cascada rozhodně má co nabídnout a ani interiér na tom není bídně. Jen tak jízda chyběla, což je u auta, bohužel, dosti důležitá vlastnost. Na verdikt v tomto směru si holt budeme muset ještě počkat, přesto jednu věc zmínit mohu již teď. Snad podědí něco ze schopností výborné Astry OPC, focený vůz byl ale vybaven dieselovým dvoulitrem s dvojitým přeplňováním. Výkon mu chybět nebude, jeho venkovní projev je ale po akustické stránce dost výrazný, a tak bude jízda se staženou střechou právě v tomto provedení plna nýtovacích orgií...
    Pohledu z boku dominuje klínovitý profil pontonu karoserie ukončený elegantní zádí. Aplikace plátěné střechy umožnila designérům zachovat kompaktní krátký převis a auto vypadá vyváženě nejen se střechou nahoře, kdy se tváří spíše jako kupé, ale také bez ní. Zvláště v uzavřené podobě to Cascadě sluší, střecha dostala profil, o kterém si vozy coupé-cabrio kategorie mohou nechat jen zdát. Snad jen Volvo C70 nezůstává pozadu, tomu to ale kazí dlouhý kufr. Také při pohledu zezadu nezbývá, než uznale kývat hlavou. Kdysi dávno jsem v testu Astry Sports Tourer prohlásil, že Opel se do jisté míry stává hybatelem designových trendů - u Cascady to jednoznačně platí také, ve své třídě (a nejen v ní) je dle mého názoru nejelegantnějším vozem.


Opel Cascada 2013 naživo: kandidát na nejhezčí cabrio na trhu

    Teď už ale k samotné Cascadě, kterou jsem mohl prozkoumat alespoň staticky. Původně byla avizována jako Astra cabrio, ale v reálu se jí dostalo osobitého vzhledu. Celá byla příď je přepracována a působí komplexnějším dojmem. Její dominantou je zvětšený gril sestávající z chromovaných lamel. Ta nejmohutnější v jejímž středu trůní Opelův blesk má profil křídla moderního dopravního letadla, což zdůrazňují vzhůru natočené konce v podobě wingletů. Navazuje na ni nárazník s „křidélky” inspirovanými snad vozy Formule 1 a mřížkou, kterou najdeme i u ostré Astry OPC. Kapota dostala navíc dva prolisy, shodné s Astrou jsou tak jen světlomety.
    Při podobné akci jsme dostali příležitost seznámit se s novými motory a převodovkami, které jsou očekávány v nových Opelech. Hlavními hvězdami programu byly benzínová a dieselová šestnáctistovka a spolu s nimi i nové převodovky. Můžete se tak těšit na celou řadu technických detailů nových jednotek, a protože nám bylo dopřáno se s nimi i krátce svézt, nebudou chybět ani první dojmy a u nás již obvyklá videa se zrychlením.
    Práce motoristického novináře je občas poněkud jednotvárná. Zpracovávání běžného zpravodajství střídají testy aut a tuto rutinu sem tam naruší pozvánka na nějakou mezinárodní prezentací. To bývá „výlet” naplněný zaručeně nezaujatými přednáškami o představované novince a samozřejmě i nějakým tím ježděním. Jednou za čas pak dorazí pozvánka na událost, jež je zaměřena na techniku, se kterou se v bližší či vzdálenější budoucnosti setkáme v běžných autech.


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00