Jak na věc


nedostatek kyseliny chlorovodíkové způsobuje vznik

Příčiny/rizikové faktory

    Účinky: Kyselina pantotenová se podílí na veškerých procesech látkové výměny, na stavbě hormonů a barviv, na vedení nervových signálů a na odbourávacích a detoxifikačních reakcích těla. Pro zdraví kůže, vlasů a sliznic je vitamín B3 tak důležitý, že je často označován jako vitamín krásy.
    Nedostatek vitamínu B12: Vitamín B12 může být vytvářen pouze mikroorganismy. V potravinách zvířecího původu dochází k tomu, že takové mikroorganismy jsou zde uchovávány jako paraziti, naproti tomu v rostlinných potravinách je vitamín B12 přítomen pouze jako stopový prvek. Normálně vyživovaný dospělý má v těle stálou zásobu vitamínu B12 pro 3 až 5 let. U přísných vegetariánů může po uběhnutí této doby dojít k náhlým projevům nedostatku, rychle mohou být poškozeny vegetariánsky stravované děti, které ještě nemají vytvořenou žádnou zásobu tohoto vitamínu.
     Vitamín A (retinol) je lidmi i zvířaty vyráběn ze žlutých a červených barviv rostlin (beta-karotenů). Je to v tucích rozpustný vitamín, který je ukládán v těle a pomalu vylučován.


Rozpoznání/prohlídka

    Spotřeba vitamínu C: 75 miligramů denně. Spotřeba vitamínu C je zvýšena v případě stresu, infekce, horka (parné léto, vaření), užívání antibiotik a proteinové potravy, dále u starých lidí, kuřáků, vrcholových sportovců, dialyzovaných pacientů (v případě poruchy ledvin), těhotných žen a žen užívající hormonální antikoncepci. Užívání aspirinu, kortisonu, antibiotik a prostředků na spaní brání v příjmu vitamínu C do těla, který musí být v těchto případech užíván v daleko vyšších množstvích. Předávkování vitamínem C je téměř nemožné, protože tělo přijme jen tolik, kolik spotřebovalo, zbytek je vyloučen zároveň s močí. Problémy mohou v ojedinělých případech nastat při močení, kdy je tělo nucené přijmout extrémně vysokou dávku vitamínu C (přes 10 gramů denně). Dlouhodobé předávkování se projevují zvracením, nevolností, průjmem a též ledvinovými a močovými kameny.
     Na první pohled zní až téměř jako nemístný žert, že v „přejedených“ vyspělých zemích může docházet k hypovitaminóze. Vysvětlení vyšší potřeby vitamínů spočívá v našem hektickém, na výkon orientovaném životě, kdy nezbývá mnoho času na odpočinek a pořádnou a zdravou stravu. Jste ohroženi, pokud:
    Spotřeba: 1,7 miligramu denně. Zvýšený příjem potřebují lidé, kteří se: často stravují potravinami s vysokým obsahem sacharidů z rafinovaného cukru a mouky, jedí stravu s velkým množstvím bílkovin (výkonní sportovci), trpí vysokým nervovým zatížením. Dále lidé užívající antibiotika, antidepresiva nebo antikoncepci.
    Spotřeba: 6 miligramů denně; spotřeba stoupá se zvyšující se tělesnou nebo duševní zátěží, stresem, při těhotenství a v době kojení. Předávkování není možné.


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00