Jak na věc


metro praha sms jizdenky

Definice cestujících na základě jejich věku

    Tento web je zájmový projekt zabývající se městskou hromadnou dopravou v Praze, především pak dopravou pomocí metra. Není vlastněn ani provozován Dopravním podnikem hlavního města Prahy. Jakožto nezávislý web nejsme schopni garantovat, že veškeré zde uvedené informace jsou vždy a za všech okolností aktuální (byť se o to snažíme) a proto je nepovažujte za závazné.
    Metro v Praze představuje pro toto hlavní město nezbytnou součást městské hromadné dopravy, bez které by prakticky nebylo možné obsluhovat počet obyvatel a návštěvníků v metropoli. Ročně ho využije téměř 600 milionů pasažérů, což znamená, že každý den všechny linky obslouží průměrně přes 1,6 milionu cestujících. Jen pro zajímavost, nejvytíženějšími stanicemi jsou I. P. Pavlova a Dejvická, kterými za den projde bezmála 120 tisíc lidí. Nejvytíženějšími úseky jsou pak Vyšehrad – I. P. Pavlova a Vyšehrad – Pražského povstání, které využije okolo 290, respektive 280 tisíc přepravovaných denně.


Metro Praha a jeho možná budoucnost

    V rámci integrované městské dopravy je Praha a její okolí rozdělena na dvě zóny – vnitřní městskou a vnější příměstskou. Městská zóna je označována písmenem P, Příměstská pak číslicí 0. Vnější zóna 0 je pák dále dělena na sedm pásem (značeny 1 až 7) v závislosti na tom, jak daleko od Prahy se nalézají. Mimo to je zde ještě speciální zóna B, kterou jsou označovány úseky ležící na rozmezí mezi tarifními pásmy P a 0.
    Výstavba linky započala v roce 1973 a svého otevření se dočkala o pět let později. Původně měla jen 7 zastávek, které byly v několika dalších etapách doplňovány novými stanicemi, a to zprvu směrem na dnešní konečnou stanici Depo Hostivař. Je přibližně 17 kilometrů dlouhá a tento úsek za předpokladu, že nedojde ke zdržení, projede za bezmála 34 minut. Mezi stanicemi Malostranská a Staroměstská vede pod úrovní řeky Vltavy. Při současných intervalech jízd je ve špičce schopna přepravit více než 20 tisíc cestujících během jedné hodiny. Vzhledem k existenci depa na konečné stanici Depo Hostivař jsou v této části trati koleje i soupravy vedeny po povrchu stejně jako běžné vlaky.
    1. Nejhlouběji položená stanice je Náměstí Míru a nachází se celých 53 metrů pod zemí. Najdeme zde současně také nejdelší eskalátor, který je dlouhý přes 87 metrů.


Základní informace o stanicích – trasa metra A

    Bezbariérový přístup do metra lze využít pouze na 38 stanicích z celkových 58. To je způsobeno zastaralostí architektonické koncepce některých stanic, u kterých se vůbec nepočítalo s přepravou osob se zdravotním postižením. Technicky je tato stránka řešena pomocí výtahů a schodišťových plošin. Přehled bezbariérových stanic na jednotlivých trasách naleznete na jejich příslušných podstráních tohoto webu – Trasa A, Trasa B a Trasa C, nebo na Mapě metra.
    První úvahy o výstavbě této trasy spatřily světlo světa již několik let před sametovou revolucí a tehdy byla její zvažovaná podoba pochopitelně výrazně jiná, než jakou má stávající projekt, přičemž ten byl již v roce 2013 schválen magistrátem hlavního města a tudíž by se mělo teoreticky jednat o konečnou podobu. Se zahájením výstavby samotné se počítá na rok 2017, avšak opoždění není nepravděpodobné. S uvedením do provozu se pak nepočítá dříve než v roce 2022.
    Současný plán je vystavět tuto novou linku metra ve dvou etapách. Ta první by spojila stanice Pankrác (leží na lince C) a Depo Písnice, čítala by 8 stanic a její délka by přesahovala 10 kilometrů. Druhá etapa výstavby by linku protáhla jen o dvě stanice a napojila linku D na linku ve stanici Náměstí Míru.


Plánované stanice linky D pražského metra

     Intenzita provozu se liší podle toho, o jakou jde trasu, jaký je den a jaká je denní doba. Nejčastěji jezdí soupravy od pondělí do čtvrtka na lince C. Nejméně často pak na lince A v neděli. Obecně se intervaly pohybují mezi 1 až 10 minutami, ale většinou jezdí soupravy v odstupech 3 – 5 minut. Konkrétní jízdní řády pro jednotlivé stanice pak naleznete na stránkách jízdních řádů pro dané linky – Jízdní řády trasa A, Jízdní řády trasa B a Jízdní řády trasa C.
    V případě krátkodobých jízdních dokladů (30 minut až 3 dny) je za dospělou považována osoba starší 15 let. U dlouhodobých jízdenek (měsíc až rok) je to osoba starší 19 let.
    2. Největší vzdálenost mezi dvěma stanicemi je 2748 metrů a jedná se o trasu mezi stanicemi Kobylisy a Nádraží Holešovice. Naopak nejkratší je vzdálenost mezi stanicemi Muzeum C a Hlavní nádraží, a to 425 metrů.
    Doména Metropraha.eu byla zakoupena se slevou přes wedos sleva. Tu lze kromě nákupu domén aplikovat též na nákup webhostingu, u kterého je procentní zvýhodnění oproti standardním cenám ještě daleko výraznější a zpravidla tak lze v tomto případě ušetřit minimálně polovinu nákladů.


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00