Jak na věc


lanovka forum ústí nad labem

Sjezdové tratě a jejich obtížnost

    Provoz lanovky je zejména na druhém úseku velmi často ovlivněn silným větrem. Téměř polovinu dní v roce tak druhý úsek bývá z tohoto důvodu mimo provoz. Nejvíce je větrem ovlivněna závěrečná část tratě pod horní stanicí, kde vede trasa lanovky jen kousek nad hranou Obřího dolu. Na vrcholu Sněžky často vítr dosahuje v nárazech až 200 km/hod (55 m/s).
    Proto se již od roku 1976 uvažuje o výstavbě zcela nové, modernější lanovky. V tehdejší studii se počítalo s dvoulanovým systémem čtyřmístné kabinky z Transporty. Koncem 80. let pak bylo vypracováno několik dalších studií, kdy bylo uvažováno o nabídce rakouské firmy Girak na moderní šesti- nebo osmimístnou kabinkovou lanovku a prodloužení trasy prvního úseku až k Lesovně.
    V roce 2.9.2012 byl ukončen provoz legendární sedačkové lanovky na Sněžku. Ač to zní neuvěřitelně, lanovka byla v provozu více než 63 let prakticky v původním stavu a byla tak nejstarší provozovanou lanovkou u nás. Právem patřila mezi nejznámější a nejnavštěvovanější lanovky v České republice.


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00