Jak na věc


lída nopová

Lída Baarová — Lidé — Česká televize

    V roce 1938 se zkompromitovala milostným vztahem s Josephem Goebbelsem, ukončila kariéru v Německu a za dramatických okolností se vrátila do Prahy, kde se vrátila k filmování v mnohem skromnějších poměrech. Poprvé po svém návratu se českému publiku představila v hlavní roli Krškova lyrického filmu Ohnivé léto (1939). Diváckou popularitu si znovu získala jako Dívka v modrém (1940), za což získala Národní filmovou cenu. Další hlavní role si zahrála ve filmech Maskovaná milenka (1940), Za tichých nocí a Paličova dcera (1941). V českém filmu naposledy vystoupila jako Tynda ve Vávrově Turbině (1941). Krátce poté jí bylo na přímý příkaz z Berlína filmování zakázáno.
    V roce 1934 byla berlínskou filmovou společností UFA angažována do hlavní role filmu Barkarola (1934), kde byla partnerkou populárního herce Gustava Fröhlicha, se kterým měla několik následujících let milostný poměr. Od té doby filmovala převážně v Německu. V pravidelných intervalech se však vracela natáčet do Československa, kde byla hvězdou filmů Komediantská princezna, Švadlenka (1936) nebo Lidé na kře. Vrcholem filmového herectví Lídy Baarové je postava Hany Poláčkové ve Vávrově filmu Panenství (1937).
    V následujících dvou letech šla doslova z filmu do filmu. V Lamačově komedii Lelíček ve službách Sherlocka Holmese (1932) byla partnerkou Vlasty Buriana, ve veselohrách Okénko a Madla z cihelny (1933) pro změnu Huga Haase a Antonie Nedošínské. Jako dcera Antonie Nedošínské se objevila také v divácky úspěšných veselohrách Zlatá Kateřina, Pokušení paní Antonie a Dokud máš maminku (1934).


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00