Jak na věc


kolikrát je nárok na lázně po rakovině prsu

Nechcete udělat nový design Rodiny.cz?

    Obecně je vhodné vybírat potraviny s nižším glykemickým indexem (GI), které tolik nerozhoupou hladinu cukru v krvi, a potraviny s vysokým glykemickým indexem (např. sladkosti, limonády, bílé pečivo, popcorn, pufované chlebíčky, některé fastfoodové pokrmy apod.) raději omezovat. Pokud si dáte ke snídani například bílý rohlík s džemem, který má vysoký glykemický index, budete mít za chvíli hlad a pak je třeba si dát dopolední svačinku. Pokud si dáte pečivo celozrnné s nějakým zdrojem bílkovin a tuků, výkyvy glykémie budou menší, a taková snídaně vás zasytí na delší dobu a vydržíte třeba až do oběda.
    Můžete využít také program Sebekoučink, kde jsou všechny potraviny označeny barevným kolečkem se symbolem S - vybírejte ty se zeleným, případně oranžovým kolečkem.
    STOB již 30 let doporučuje jíst 3-5x denně podle toho, jak to komu vyhovuje a také podle skladby jídelníčku. Musíme jíst tolikrát, abychom neměli hlad. Jeden z nejsilnějších podnětů hladu je rychlost poklesu hladiny glukózy v krvi. Čím vyrovnanější hladinu cukru v krvi máme, tím delší pauzy mezi jídly si můžeme bez pocitu hladu dovolit.


Kolikrát za život může být těhotná zdravá žena?

    Pokud vám vyjde vyšší skóre, je třeba se více zaměřit na potraviny s nižším glykemickým indexem a jíst vícekrát cca 5 x denně. Je však zbytečné to přehánět a jíst například každé 2 hodiny. Díky této radě se pak stává, že lidé přestanou rozlišovat snídani, oběd a večeři a uzobávají v průběhu celého dne. Člověk pak ztrácí kontrolu nad jídlem a dnes už je diagnostikována nová porucha příjmu potravy tzv. nibbling - uždibování. Důležité je samozřejmě také to, jakým způsobem jídlo konzumujete – zda někde v rychlosti něco zhltnete a nebo zda si jídlo opravdu pomalu vychutnáte.
    Shrneme tedy – sledujte spíše signály vašeho těla než striktní často neodborné rady. Ten, kdo je na hlad citlivý, a nedokáže si život bez svačinek představit, ať jí 5x denně. Někomu ale stačí pouze tři jídla a hlad mezi nimi nepociťuje, do svačin by se tedy musel nutit a to je opravdu zbytečné.
    Nezapomeňte, že glykemický index se vztahuje vždy k celé kombinaci potravin, kterou v danou chvíli sníte. Je tedy vhodné potraviny kombinovat a vyvarovat se co nejvíce toho, abyste jedli potraviny s vysokým glykemickým indexem samotné.
    Názory v oblasti výživy jsou někdy tak rozporuplné, že lidé tápají, kde je pravda. Týká se to i frekvence jídla, tedy kolikrát denně jíst a jaké pauzy by měly být mezi jídly. Někteří nutriční poradci striktně doporučují jíst 5x, někdy až 7x denně, nejnovější výzkumy ukazují, že stačí jíst dokonce i 2x denně. Kde je tedy pravda?


Specializovaný kurz zdravého hubnutí pro muže

    Hubnutí je především o energetické nerovnováze, tedy příjem musí být nižší než výdej. A jde o to najít cestu, která bude příjemná a povede k této nerovnováze. Rozhodující je především množství zkonzumovaného jídla, důležitá je i skladba jídla a teprve na posledním místě je frekvence jídla. Při jakékoliv životní změně mějte vždy na paměti, že by měla vést k tomu, aby se vám žilo lépe. Takže pravidla, která mají racionální jádro, je třeba si přizpůsobit k obrazu svému.
    Při rozhodování kolikrát denně jíst hraje roli samozřejmě i vaše osobnost - vaše citlivost k výkyvům hladiny cukru v krvi a vaše zvyky. Zda jste na výkyvy glykemie citliví, můžete zjistit pomocí jednoduchého testu zde.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00