Jak na věc


jak se naučit bruslit

Češi se s hráči z NHL představili v Budějovicích. Porazili Finsko!

    Jedná se o cvičení zaměřené zejména na získání rovnováhy na bruslích. Provádíme jej na místě ze základního postoje přenesením váhy těla na jednu nohu. Zpočátku se můžeme přidržovat mantinelu, tyče nebo dopomocné osoby, později již nacvičujeme jednotlivé postoje samostatně. Brusli stojné nohy postavíme přesně pod těžiště těla, tedy kolmo k ledu, přičemž kotník nohy držíme v přirozené poloze, nikoliv vtlačený dovnitř nebo ven. Volnou nohou zaujmeme některou z možných poloh-přednožení pokrčme, zanožení poníž nebo přednožení poníž
    Zaujmeme základní postoj, přičemž vytočíme špičky obou bruslí od sebe, mírně zatlačíme kotníky dovnitř a postavíme brusle na vnitřní hrany. Z popsaného postoje se následně snížíme do podřepu a oběma nohama stejnoměrně provedeme odtlačením vnitřních hran od ledu odraz. Brusle necháme rozjet maximálně na dvě až dvě a půl délky chodidla. Po rozjetí vtočíme špičky bruslí dovnitř a vykreslíme druhou část obloučku. Přitom plynule propínáme nohy v kolenou, po vnitřních hranách přitahujeme brusle k sobě a cvik zakončíme opět v základním postoji. Vykreslená stopa má tvar protilehlých vlnovek. Při cvičení nesouměrných vlnovek zaujímáme dvouoporový postoj, tudíž váhu těla máme rozloženou stejnoměrně na obou nohách. Z tohoto důvodu není cvičení náročné na udržení rovnováhy a je vhodné jej zařazovat mezi první aktivní pohyby bruslaře při jízdě vpřed


Nesouměrné vlnovky vpřed (rybičky)

    Dnes jsme pro vás připravili pokračování našeho zimního speciálu, ve kterém jsme se zaměřili na bruslení na ledě. Možná právě vaše dítko našlo pod stromečkem lední brusle, a tak je budete chtít v nejbližších dnech vyzkoušet. Chcete-li se dozvědět o bruslení více, čtěte dále.
    Dívčí lední brusle Tempish - Fantasy PinkVždy záleží na věku dítěte, pro které lední brusle vybíráte a samozřejmě na účelu použití. Vyrábějí se brusle pro krasobruslení, rychlobruslení či hokej, rekreační či profesionální a další.
    Ze základního postoje na místě přecházíme nejprve do podřepu, a poté do dřepu. Kolena protlačujeme vpřed nad špičky bot, mírně předkloníme trup a paže natáhneme do širšího předpažení zevnitř. Prostřednictvím tohoto cvičení dosáhneme měkké práce kolen a odstraníme toporné propnutí, jež je častou chybou nejen u začátečníků


Kdy a jak naučit dítě bruslit na ledě

    Při jízdě v základním postoji vpřed dbáme především na správné postavení bruslí pod těžištěm těla a nevtlačování kotníků dovnitř nebo ven. Rovněž se snažíme o měkkou práci nohou v kolenou. Následně procvičujeme jízdu vpřed v podřepu a dřepu. Během jízdy v uvedených postojích s dopomocnou osobou nebo s tyčí se necháme táhnout, později se však již snažíme odrážet z vnitřních hran bruslí samostatně. Tyč nebo ruce dopomocné osoby se při cvičení jízdy v podřepu a dřepu musí přiměřeně snižovat a zvyšovat. Procvičováním získáváme pocit skluzu.
    zaujmeme postoj v mírném podřepu, při němž postavíme obě brusle rovnoběžně vedle sebe na vzdálenost šířky chodidla, zpevníme kotníky, protlačíme pánev vpřed a stáhneme zádové i hýžďové svalstvo. Současně přeneseme váhu těla na střední část bruslí, mírně nakloníme trup vpřed a a v prodloužení vzpřímíme hlavu s pohledem vpřed. paže držíme v upažení poníž s rukama otečenými dlaněmi k ledu.


Neplodnost - nebojte se ji řešit

    V posledních letech se různým sportovním aktivitám věnují celé rodiny. Rodiče i děti těší, že mohou být spolu a zároveň tráví tento čas aktivně. A protože je k těmto činnostem často potřeba nějaké speciální vybavení, připravila pro vás redakce JáRodič.cz seriál článků ve formě speciálu, který je věnován právě výběru sportovního vybavení, a to zejména pro děti (ale nejen pro ně). Dozvíte v něm množství tipů a rad, na co se při výběru zaměřit, respektive co je důležité. A to není samozřejmě všechno. Zároveň se těšíme i na vaše příspěvky, příběhy, zkušenosti, rady i tipy, které jistě ocení i ostatní čtenáři.
    Při cvičení jízdy vpřed v souměrných vlnovkách necháváme obě nohy ve styku s ledovou plochou, . Začínáme ze základního postoje, mírně se snížíme v kolenou a střídavě pravou a levou nohou provádíme odrazy z vnitřních hran. Brusle nesmíme nechat rozjet příliš od sebe, ale pouze na délku přibližně jednoho chodidla. Střídavě vtáčíme špičky dovnitř a vykreslujeme vlnovky, přičemž plynule propínáme kolena.
    Brusle vyžadují speciální péči. Před sezónou (či prvním použití) je třeba zkontrolovat, zda jsou nabroušené. Po každém použití je pak nutné otřít ostří („nůž“) do sucha a následně nechat vyschnout i botu (návod na údržbu naleznete u výrobku).
    Základní chyby: vtlačení kotníků dovnitř či ven, toporně propnuté nohy v kolenou, váha těla na zadní části bruslí, předklon trupu, skloněná hlava k ledu, zvednuté paže a ramena.


Z vrcholu na dno! Mistři z Finska bojují o záchranu, odvolali trenéra

    Zima se pomalu hlásí o slovo, a tak pro vás redakce JáRodič.cz stejně jako vloni připravila zimní speciál, tentokráte s názvem Zima 2010 aneb Jak si opravdu užít zimu s dětmi. Ten letošní bude od toho loňského, který byl zaměřen na zimní dovolenou pro rodiny s dětmi, odlišný. Jeho hlavním námětem bude zimní oblečení a výbava, ale samozřejmě v něm naleznete i množství dalších informací, a to nejen o zimní dovolené a tipech na výlet, ale také příspěvky týkající se Vánoc, vánočních dárků a vše, co s tím souvisí. Zpestřením budou i články na téma Jak zabavit děti v zimě či Jak vyrobit vánoční dárek. Těšit se ale můžete i na mnohé další. Pro úplnost a přehlednost sem řadíme i několik příspěvků z loňského speciálu, které jsou stále aktuální, a to například jak naučit dítě lyžovat, bruslit a podobně. Doufáme, že se vám náš letošní zimní speciál bude líbit a naleznete v něm množství zajímavých informací a inspirací.
    Výhoda první volby je v tom, že tatínek či maminka učí své dítě v době a po takovou dobu, která vyhovuje oběma. Velkým přínosem je i společně strávený čas. Samozřejmě také náklady na výuku jsou výrazně nižší. Předpokladem této varianty je to, že rodiče sami umí bruslit, znají techniku bruslení.
    Výuku bruslení v kurzu či individuální hodiny pod vedením odborníka mají přirozeně také své výhody. Vztah dětí k „cizí“ osobě je zpravidla jiný než k rodičům – ten „správný“ respekt k trenérovi může výuku velmi usnadnit, neboť dítě je mnohem přístupnější a chová se jinak. Instruktor navíc zná přesný postup učení. Brzy pozná možnosti a schopnosti dítěte a dle nich může výuku přizpůsobit. Plusem je i fakt, že dítě se již od začátku učí správnou techniku.


Finské sekery setnuly kanadské javory! Favorit turnaje dostal lekci

    Stejně jako u ostatních sportů, tak i u bruslení záleží na fyzické zdatnosti dítěte, jeho psychických schopnostech a dalších faktorech. Doporučený věk, ve kterém by dítě mohlo začít s bruslením, jsou čtyři roky. V žádném případě však není třeba začátek výuky uspěchat, protože by se mohlo stát, že dítě od tohoto zimního sportu odradíte. Je proto vždy na rozhodnutí rodičů, kteří znají své dítě nejlépe, zda už nastal ten správný čas na výuku bruslení.
    Při výuce dítěte je nutná trpělivost. Dítě musí být motivováno, aby ho učení bavilo a spolupracovalo. Pokud dítě pláče, výuku odmítá, nemá smysl pokračovat. Vyplatí se pár dní počkat a zkusit to znovu. Nevyjde-li to ani tentokráte, možná dítě ještě není připraveno.
    Sníh křupající pod nohama, lyžování na sjezdovkách či v krásné bílé krajině, stavění sněhuláka a možná také praskající oheň v krbu - to je přesně to, na co se těší mnoho rodičů i dětí (a nejen oni) po celý rok. Právě se zimou bývá často spojena dovolená na horách, kde si lze zimní radovánky vychutnat snad nejlépe. Proto jsme pro vás připravili tento speciál, ve kterém se dočtete o tom, jak zimní dovolenou vybírat i o nabídce cestovních kanceláří. Vybrali jsme pro vás i zajímavé skiareály, oslovili prodejce zimního sportovního vybavení a mnoho dalšího. Věříme, že zde najdete tu správnou inspiraci.


Před ohňostrojem poslední zápas ve skupině. Čechy čeká Švédsko

    Před samotnou koupí ledních bruslí je důležité si rozmyslet, jak často bude dítě bruslit, kolik jste ochotni za brusle utratit. Jednou z možností je i koupě starších bruslí v bazaru.
    Pro jízdu na bruslích by dítě mělo být oblečeno pohodlně, ale teple. Je třeba brát v úvahu, že dítě se bude v oblečení hodně pohybovat, zapotí se, ale zároveň bude chvílemi postávat a mohlo by prochladnout. Pro tento případ je výborné funkční prádlo (prádlo odvádí pot z pokožky do dalších vrstev, zabraňuje pocitu mokra, vlhkosti a tím i prokřehnutí). Dítě sem tam i spadne, takže se určitě vyplatí nepromokavá vrstva. Součástí výbavy by měly být rukavice a čepice. Velmi se doporučuje i helma (je možno použít helmu na lyžování). Pod helmu je pak vhodná kukla.
    Během tohoto prvotního cvičení se snažíme o chůzi po ledě, a to stejným způsobem jako při přípravě mimo led. Zpočátku se můžeme při chůzi přidržovat dopomocné osoby, tyče nebo mantinelu, později zkoušíme chůzi samostatně. Při procvičování dbáme na správný postoj, udržení špiček od sebe, zpevnění kotníků a mírný předklon s podsazenou pánví. Postupně můžeme zařazovat i běh po ledě.


Finský sen o zlatu se rozplynul. Titul obhájili Kanaďané!

    Začíná se tím, že se dítě nejdříve musí naučit na bruslích chodit a postavit na led. Můžete ho držet za ruku (nebo za obě ruce – z každé strany jeden dospělý). Postupně se učí stabilitě a správnému postoji (nohy mírně od sebe, lehce pokrčená kolena, mírný předklon, hlava zpříma a oči sledují led). Pak následuje přešlapování z nohy na nohu, odrážení, přenášení váhy a další.
    Lari Joutsenlahti je kluk, který objížděl populární závody Red Bull Crashed Ice a dokonce si zazávodil v roce 2009 v Praze pod Vyšehradem. Pak se rozhodl, že své umění předá a založil si v Jyväskylä školu bruslení.
    Zatáčení náklonem na obou bruslích patří k nejjednodušším způsobům změny směru jízdy a u začátečníků současně nahrazuje zastavení. Při nácviku dbáme na zvětšěný náklon do středu oblouku a přenášení váhy těla nad jedoucí nohu. Zatáčíme-li vlevo, provedeme podřep únožný pravou, předsuneme mírně levou nohu vpřed a přeneseme na ni váhu těla, současně se vykloníme do středu oblouku (vlevo). Levou brusli držíme při jízdě v postavení na vnější hraně, pravou na vnitřní. Pravým ramenem a paží směřujeme dovnitř oblouku, levým ramenem a paží do zapažení.


Pro zdraví - Udělejte něco pro sebe

    Možná jste si všimli, že mladí Finové v poslední době udávají trend světovému hokeji. Vyhráli dva ze tří posledních světových šampionátů "dvacítek". A všichni koukají na to, jak ti frajeři umí skvěle bruslit. Podívejte, jak vypadá finská škola bruslení.
    Pro běžné rekreační bruslení jsou zajímavým tipem brusle s nastavitelnou velikostí (podobné in-line brusli). Velikost boty lze nastavit na tři různé velikosti. Některé mají zapínání jen na přezky, jiné se zavazují na tkaničky a k tomu mají přezku/y.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00