Jak na věc


jaký maso na rajskou omáčku

Existuje přátelství mezi mužem a ženou?

    Přesunout se tedy můžeme k samotným jízdním dojmům. Jako první přišla na řadu Lada X-Ray, která je postavena na stejných základech jako Dacia Sandero Stepway. Na první pohled si ale žádného příbuzenského vztahu nevšimnete, přičemž jen osobní preference rozhodnou o tom, jestli lépe vypadá agresivně laděná Ruska či decentněji stylizovaná Rumunka. Interiér vás však již vrátí zpátky na zem, třebaže přes nudnou šeď tu najdee alespoň moderní dotykový displej.
    V nedávno publikovaných datech o srpnových registracích nových aut na území Evropské unie se objevil pozoruhodný úspěch Lady, která vůbec poprvé v historii dosáhla tržního podílu 0,1 procenta. Není to moc, někde se začít musí.
    V obou případech se pod kapotou nacházel 1,8litrový motor naladěný na 122 koní a 170 Nm točivého momentu, který je pro značku vrcholem. Nicméně i tak stále podléhá postarší homologaci, pro současný prodej v Evropě je vyžadována minimálně norma Euro 6c. Emisní požadavky ale nyní nechme stranou, ostatně se dá předpokládat, že pokud Rusové chtějí v exportu pokračovat (a plány nic jiného nezmiňují), bude muset na další úpravy agregátů dojít.
    Pro Brity ale tento moment zase tak podstatný není, neboť na ostrovech Lady už dvě dekády k mání oficiálně nejsou. O to zajímavější ale byla pro redakci britského Autocaru možnost se seznámit s Ladami X-Ray a Vesta Cross na ruském území - 20 let se jim do rukou žádná novinka značky nedostala.


Diskuze : Drbárny : Drbárna pro učitelky

    V krbových kamnech můžete topit prakticky všemi druhy dřeva, neměli byste však používat dřevo mokré a nevyzrálé. Dřevo by mělo schnout na větraném a krytém stanovišti 1 - 2 roky.
    Je však otázkou, zda Lada neopustila „nulový” (alespoň v desetinných číslech) podíl poprvé a zároveň také naposledy. V příštích měsících se dá očekávat výrazný pokles prodejů, neboť vozy značky uzpůsobené domácímu trhu plní emisní normu Euro 5 a ty vyvážené do zahraničí byly certifikovány jen na úrovni Euro 6b. Jinými slovy, jejich prodej skončil 31. srpna, ačkoliv nějaké skladová a předregistrovaná auta ještě k dispozici budou.
    Vesta dále boduje prostorem v kabině, hlavně pak na zadních sedadlech. Mimo to přihazuje do placu i 480litrový zavazadelník, přičemž na domácím trhu startuje na 788 900 rublech (cca 263 100 Kč). To je příznivá částka, nicméně jak jsme zmínili výše, auto v této specifikaci postrádá homologaci pro trhy Evropské unie.


Britové po 20 letech půstu vyzkoušeli nové Lady. Jaký na ně udělaly dojem?

    Zajímavé přitom je, že Vesta Cross je na tom o poznání lépe, ač pod její kapotou najdeme tentýž agregát. Spárován je však s pětistupňovým manuálem, stovku proto dá již za 10,5 sekundy. Co je ale možná podstatnější, převodovka řadí velmi jemně a vzbuzuje důvěru. Totéž lze pak říci i o podvozku v zatáčkách, jakkoliv verzi Cross vůči základnímu sedanu nabobtnala světlá výška.
    Sálavé teploDobře známý princip sálavého tepla se u nás používá po generace a je navzdory rozšíření konvenkčních kamen stále velice oblíbený. Mimo jiné i proto, že mnoho lidí si nadále spojuje teplo z krbových kamen s teplem sálavým, a že kamna sálavá ohřejí vzduch rychleji.
    Britové ve výsledku na obě Lady pějí spíše chválu, nedostatky jsou spíše v řešitelných jednotlivostech. Může to být umocněno tím, že na konci 90. let poznali naposledy vskutku nekonkurenceschopné portfolio ruské značky, které s tím dnešním nesnese srovnání. Hovoří o dobré hodnotě za peníze, nové Lady se ale ve Velké Británii oficiálně koupit nedají a jen tak asi koupit nepůjdou, výroba vozů s pravostranným řízením se v Rusku ani neplánuje.
    Psal se rok 1998, když Lada po dekádách boje o britské zákazníky oficiálně opustila ostrovní trhy. Teď se právě Britům dostaly do rukou nové modely Vesta Cross a X-Ray, co si o nich myslí?


Nechcete udělat nový design Rodiny.cz?

    Jaké jsou výhody konvekčních kamen?Díky relativně nízké povrchové teplotě po stranách a vzadu jsou krbová kamna bezpečnější pro děti. Zároveň je nutná vzdálenost od nábytku menší než u kamen sálavých. Teplý vzduch se rychle a efektivně rozděluje do prostoru. S trochou nadsázky lze říci, že krbová kamna „topí za roh“. Většinu modelů krbových kamen Morso lze dodat s principem konvekce.
    Jak kamna pracují?Konvekční kamna mají zvnějšku po stranách jeden plášť navíc, čímž vzniká meziprostor neboli kanál. Při konvekci se převádí teplo z krbových kamen do vzduchu těmito kanály. Studený vzduch je nasáván od podlahy, v kanálech se ohřívá a teplý stoupá vzhůru. Tak v místnosti vzniká přirozená cirkulace vzduchu. Konvekční kamna hřejí rovnoměrně a příjemně i ve vedlejších místnostech.
    Láci kabiny lze však ospravedlnit nízkou cenou, to už ale neplatí o zásadním problému v podobě pětistupňové automatické převodovky. Ta svou tupostí a neochotou zcela sráží veškerý potenciál motoru, zrychlení z klidu na stovku tak zabere 12,3 sekundy. Takové automaty už dnes nemají v Evropě šanci na úspěch, jen u řazení ale kritika nezůstává. Výtky směřují také k samotné pohonné jednotce, která zaostává v rámci kultivovanosti.


Učitelky - jaký dárek by vás potěšil?

    My jsme na tom dnes nakonec podobně - nejnovější modely u nás nejsou k mání už déle než rok. Na Slovensko, do Německa a dalších okolních zemí pro ně ale vyrazit můžete. A minimálně ty poprvé registrované před koncem letošního srpna u nás bez potíží přihlásíte.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00