Jak na věc


jídla se zelí

Sterilované červené zelí s bramborami

    Ještě dietnější je zelí pekingské, někdy nazývané také čínské. Od evropského zelí se liší svým podlouhlým tvarem, je křehčí a jeho listy vrásčitější. Je zdrojem vitaminů B a C a také minerálních látek. Blahodárně působí na lidské trávení a obklady z jeho listů umí zklidnit podráždění pokožky i utlumit bolest hlavy.
    Tento výrobek je výborným antioxidantem. Lékařská odborná literatura jej doporučuje jako prevenci proti šedému zákalu a k ochraně proti nežádoucím účinkům ultrafialového záření, které poškozuje oči.
    Zelí existuje několik druhů a všechny je můžeme označit jako zdravé nebo jako přímo dietní suroviny a připravit z nich celou řadu chutných jídel. Zelí, které má v září svoji hlavní sezonu, lze upravit na řadu způsobů. Kachna, kdedlík a červené zelí je sice klasická a bezpochuťově lákavá kombinace, ale náš organismus ocení trochu odlišnější využití. Červené zelí obsahuje důležité vitaminy C, K, E a flavonoidy, které v lidském těle působí jako antioxidant. Jeho jedinou nevýhodou je poměrně výrazná nadýmavost. A mimochodem, červené zelí si výborně rozumí s jablky, rozinkami a také s cukrem, nejlépe zkaramelizovaným.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00