Jak na věc


ian somerhalder novinky co chystá

Přihlášení k odebírání newsletteru

    Pak však McEwan v roce 2001 vydal svůj v pořadí osmý román Pokání a rázem bylo po spekulacích. Po dřívějším násilí a krutosti nebylo ani památky, namísto toho měli čtenáři v rukách po všech stránkách dokonalou knihu, které kromě umně vypointovaného příběhu o dospívající dívce, jejíž náhodné odhalení tragicky poznamená život dvou blízkých lidí, nabídla i přidanou hodnotu navíc – geniální postmoderní hříčku s textem a čtenářem samým.
    McEwan zahájil kariéru dvěma šokujícími sbírkami povídek, mj. knihou První láska, poslední pomazání (1975), v nichž velmi hutným stylem bez zbytečných příkras zabrousil do nejtemnějších končin lidské mysli. Knihy Betonová zahrada (1978), jíž se ve velkém stylu uvedl i jako románový autor, a Cizinci ve městě (1981), jen potvrdily jeho nezměrné kvality. Především Betonová zahrada, román o čtyřech osiřelých dětech, jež ze strachu z úřadů pohřbí mrtvou matku pod betonový dvorek a před venkovním světem předstírají, že je vše v pořádku, je po právu řazen mezi vrcholy jeho tvorby. Byť v následujících letech McEwan vydal několik dalších, těmi nejprestižnějšími cenami ověnčených románů, např. Amsterodam, zdálo se, jako by ztratil šťávu. Byla to bezesporu vytříbená díla, ale podle kritiků postrádající dřívější originalitu; forma, jako vždy precizní, jako by převládla nad obsahem.


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00