Jak na věc


draslík v ovoci a zelenině

Další chemické látky v potravinách

    Čerstvá zelenina a ovoce, například brambory, banány, meruňky a pomeranče, mají vysoký obsah draslíku. Dobrým zdrojem draslíku je rovněž maso, drůbež, mléko a jogurt.
    V běžných potravinách se draslík vyskytuje v dostatečném množství. Potraviny s nejvyšším obsahem draslíku jsou např. hovězí játra, hovězí maso, fazole, banány, špenát, hrozny a ořechy. Mezi potraviny obsahující draslík ve velmi vysokém množství patří černý čaj a káva. K potravinám s nulovým obsahem draslíku patří lihoviny a rostlinné oleje. Velmi nízký obsah draslíku je v cukru, živočišných tucích nebo v kukuřičné krupici.
    Při vyvážené stravě obvykle nenastává nedostatek draslíku v organismu, při správné činnosti ledvin nedochází ani k předávkování draslíkem (hyperkalémie). Nedostatek draslíku (hypokalémie) nastává obvykle při pooperačních stavech, při dlouhodobém podávání infuzí bez draslíku a v případech stravy s omezeným přísunem bílkovin. Hlavní příznaky nedostatku draslíku jsou svalové křeče, srdeční arytmie a pokles funkce ledvin. Mezi další příznaky nedostatku draslíku patří ztráta chuti k jídlu a zvracení.


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00