Jak na věc


cviky na hubnutí a formování postavy

Přítahy k bradě s velkou činkou

    Bicepsové zdvihy s isometrickou kontrakcí příznivě ovlivňují tvar bicepsů, vytrvalost v síle, zlepšují vaskularitu. Isometrická kontrakce v pozitivní fázi zlepšuje oddělení partie od tricepsů a ramen, bicepsy se tak lépe zvýrazní, zlepšuje se tvrdost svalů.
    U mužů nejpopulárnější svalová partie. Mohutný hrudník a silné paže jsou snem každého kluka. U mě to bylo stejné. Jako náctiletý jsem dokonce uvažoval o tom, že budu procvičovat prsní svaly a bicepsy každý den a zbytek těla budou pouze doprovodné partie, které odtrénuji na závěr tréninku.
    V článku jsou uvedeny cviky, které jsou vhodné pro začátečníky - pubescenty a adolescenty, u kterých není dokončen vývoj páteře, která je v jejich věku snadno deformovatelná.
    Zádové svalstvo je nejčlenitější svalová partie. Skládá se z mnoha svalů, jejichž rozvoj je závislý na procvičení z různých úhlů. Pestrost tréninku je nutná a v pokročilé fázi nelze vystačit s třemi cviky jako třeba u prsních svalů.


Tvůj komentář k článku Zrušit odpověď na komentář

    Dnes jsem si pro Vás připravil netradiční techniku. Postupně se dostáváte do stavu, kdy první začátečnické krůčky máte za sebou, na svalovou rozbolavělost jste přivykli a cvičení se pro Vás stává drogou, protože po dobře odjetém tréninku máte perfektní náladu díky endorfinům, které se Vám v mozku vyplavují
    Tricepsy jsou trojhlavé svaly paží na spodní a vnější části nadloktí. Tvoří podstatnou část objemu paže, takže pokud chcete napínat metr při měření obvodu paží do co největších rozměrů, tak je vhodné se na rozvoj tricepsů zaměřit.
    Nadhoz spojený s tlakem na ramena posiluje kompexně svaly horní poloviny těla. Od počátku zdvihu, kdy se do práce zapojují vzpřimovače páteře a na krátkou dobu i nohy, postupuje směr působení ve směru dráhy činky. Zapojují se horní zádové svaly, ramena, trapézy a svaly paže včetně předloktí.
    Tento originální cvik zcela nevhodný pro začátečníky je náhradní variantou za čelní dřepy s činkou na ramenou. Výhodou je, že zátěž je přenášena na ramena prostřednictvím polstrovaných opěrných bodů a nezpůsobuje tak nepříjemný tlak v oblasti ramen.


info@body-zone.cz | RSS | Cviky | BodyZone - kulturistika & fitness

    Střed těla tvoří břišní svaly a jejich antagonistou jsou vzpřimovače trupu, proto Vám doporučuji je procvičovat v rámci tréninkové jednotky společně. Pro začátečníky je vhodné věnovat zvýšenou pozornost při zpevňování těla právě těmto partiím.
    Prsní svalstvo je dnes na soutěžích prezentováno zcela jiným způsobem, než tomu bylo dříve. V 60. a 70. letech byl velký důraz kladen na objem hrudního koše. Kulturisté se na soutěžích při póze hrudník zboku snažili co nejvíce vyklenout hrudník. V té době nebyl pro světovou špičku problém zvládnout vakuum, které se právě hodilo i do této pózy...
    Kdo by netoužil po mohutných trapézech a zadních deltoidech? Také často slýcháváte od svého trenéra kritiku na zaostalou zadní partii deltoidů a malou hloubku trapézového svalstva? Kritika zcela oprávněná.
    Ramena, nebo také deltoidy nelze v rozvoji postavy ve tvaru X přehlížet. Základní charakteristikou kulturistické postavy je rozvoj ramen do šířky, vytváří tvar trupu do V. Šíře ramen tzv. biakromiální míra je ovlivnitelná až do 32 let.


Kulturistika cviky na jednotlivé partie:

    Svalstvo nohou představuje největší svalovou skupinu na lidském těle. Rozvoj svalstva nohou představuje problém pro muže, ženy se potýkají s nadměrným usazováním tuku v oblasti stehen a pánve. Zábavné je sledovat rozvržení tréninků u jednotlivých pohlaví. Ženy přednostně procvičují stehna a hýždě téměř při každé návštěvě
    Také máte každou nohu, ruku nebo jednu polovinu hrudníku jinou než tu druhou? Pak by Vás mohlo zajímat, že existuje řešení v podobě unilaterálních - jednostranných cviků. Dysbalance partií je vcelku běžným jevem.
    Tento speciální tvarovací cvik je dobré zařazovat v předsoutěžní přípravě pro oddělení kvadricepsů a hamstringů na vnější straně stehen. Oddělení se projeví vytvořením hluboké podélné rýhy, což rozhodčí kladně oceňují.
    Poměrně komplikované je to s tahovými cviky u této největší svalové partie paží. Za tahový cvik lze pokládat zapažování (kick-back) a ostatní, byť se jedná o cviky s kladkou, jsou cviky tlakové. V článku budou uvedeny pouze ty cviky, u kterých nehrozí deformace obratlových těl ve vertikálním směru,
    Pro stimulaci svalových partií k růstu je nutné obměňovat cviky viz. článek Délka tréninkových period. V následujícím výčtu cviků budete seznámeni s tahovými cviky, které Vám budou nápomocny při sestavování dalších tréninkových plánů.


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00