Jak na věc


celozrnná buchta s tvarohem

Zanechte odpověď Zrušit odpověď na komentář

    Milá Vendulko, myslím si, že kuskus je určitě vhodná a zdravější náhrada, když Vám již jídlo z jídelny nesplňuje představu zdravého stravování. Sama jsem mnoho let v zaměstnání také nenavštěvovala závodní jídelnu, a kuskus jsem měla též v sortimentu rychlého oběda. Nevím, zda je vhodné jej jíst stále a také nevím, jak to myslíte s tím dlouhodobě. Ale myslím si, že přežívat se na něm dá delší čas :-)
    Proto si myslím, že jahelná i pohanková mouka je celozrnná. Míním tím, že je z celého použitelného zrna, ne omletého jako u pšenice, ze které se dělá bílá mouka (necelozrnná)...
    Při nakupování obilovin je potřeba se rozhlédnout v prodejnách se zdravou výživou a jenom si vybrat z nepřeberného sortimentu, který již existuje. Sama jsem občas překvapena novými chutěmi, které objevím v dosud neznámých obilovinách či těstovinách.
    Pečivo lze ještě obohatit obilnými klíčky, které jsou dnes také k dostání ve velkém sortimentu. Je ale potřeba si dát pozor při nakupování a pečlivě sledovat jejich jakost, protože mohou obsahovat plísně. Podle mne nejsladší jsou žitné klíčky. Výbornou oříškovou chuť mají i pšeničné a špaldové klíčky, které lze přidávat do kaší i müslí a nebo je použít místo strouhanky třeba do celozrnného závinu. Také obilné otruby našly své zastoupení v našem jídelníčku. Pomáhají zvýšit přísun vlákniny a přidávám je do kaší a do pečiva.


Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

    No, je to jen můj dojem, ale myslím si, že oloupané proso se nikterak již neomílá, když se mele na jahelnou mouku...Potud můj názor a výklad. Netvrdím, že správný...
    Pudingy vařím většinou přímo z čisté maizeny, ale také z mouky, z rýže, jáhel nebo pohanky. Je lepší používat nebělenou maizenu (kukuřičný škrob), než klasické pudingové prášky, protože některé obsahují i chemická barviva. Pudingy lze při vaření obarvit kurkumou, karobem nebo kakaem. Také při přípravě želatin není na škodu zaměnit živočišnou želatinu za rostlinný agar-agar.
    Nejen mouky, ale i celá zrna mohou obohatit jídelníček a nemusí to být jenom rýže, jáhly a kroupy, které jsem znala z dětství. Před lety jsem ani netušila, že je možné celá zrna po přípravě a uvaření konzumovat jako přílohu nebo je umixovat na nejvýživnější celozrnné kaše.


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00