Jak na věc


barkas veteráni

(1954-61) Barkas – Framo | Galerie

    Historie:      Mnozí starší si pamatují, že ještě v 70. letech zcela běžně jezdily malé náklaďáčky a dodávky vyrobené v tehdejší DDR. Měly starodávný tvar, dlouhou kapotu, vystouplé blatníky a hlavně kouřící dvoutaktní motor. Dnes se s nimi již téměř nesetkáme, občas můžeme zhlédnout nějaký na sraze HV.    V 30. letech vyráběla firma Framo sídlící v německém Hainechenu řadu různých malých nákladních a užitkových tříkolek. Byly osazeny většinou malým dvoutaktem DKW, který poháněl přední kolo. Těsně před válkou se začíná vyrábět již čtyřkolový automobil s označením V 500. Motor měl vpředu, převodovku uprostřed a náhon na zadní nápravu. Tyto vozy se vyráběly pro potřeby válečného Německa.    Stroj byl zdokonalen a již v roce 1942 začíná výroba malého nákladního užitkového automobilu V501/1. Měl dřevěnou karoserii a dvouválcový motor DKW. Od roku 1943 byl montován dvoupístový, dvouválcový motor (na stejném principu fungoval motor našeho Manetu M 90, který vyvinula brněnská Zbrojovka). Vozy


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00