Jak na věc


avokádo cena

Zaujal vás článek? Tak to se vám bude líbit i moje kniha.

    Dále stojí za zmínku vysoký obsah vlákniny – zhruba 30 % denní doporučené dávky, a také antioxidanty, mezi které patří i karotenoidy, jež jsou známé hlavně z červených plodů jako je například mrkev. Díky přítomnosti tuků dochází k velmi efektivnímu vstřebávání výše zmíněných látek.
    Banány a avokádo rozmačkáte důkladně vidličkou a promícháte s kakaem. Nakonec ozdobíte ořechy a dle zralosti a sladkosti banánů je možno dosladit ještě lžickou medu. Velmi chutný a rychlý pokrm, který připravíte za dvě minuty. Nejedná se sice úplně tak o Low Carb recept, ale příznivce Paleo či Primal stravování potěší
    Mangan – 10 %V případě, že byste konzumovali 3 avokáda denně, tak celkově pokryjete příjem vitamínu K1 a vitamínu B9! Vitamín C, B5, B6, E a draslík příjmete z 60% denní doporučené dávky. Avokádo obsahuje mnoho dalších vitamínů a minerálu, jenže je jich tolik, že by vám trvalo přečíst jen složení 5 minut.
    Většinou se však setkávám s názory, že si ostatní avokádo raději dochucují nebo ho používají jako přísadu do jídel. Dá se přidat do salátů, vynikající je s vejci a dělají se z něj pudinky a nebo pomazánky.
    Tak jsem zkusila doma vypěstovat avokádo z pecky a musim říct, že nic moc a budu ho nadále kupovat


Doporučuji: Jak pálit a neukládat

    Českému lidu zatím málo známé avokádo patří mezi superpotraviny a rozhodně by nemělo chybět v každém zdravém jídelníčku. Aspoň občas! Jedná se totiž o ovoce, které je plné užitečných vitamínů a zdravých tuků. Proto také na našem blogu naleznete mnoho článků a receptů, v kterých je avokádo mnohokrát zmíněno. Víte, jak vypadá avokádo?
    Pro mnohé je velkou potíží cena. Ta se napříč naším trhem často liší a opravdu jsem už viděl i jeden kus za 80 korun, což je samozřejmě extrémní hodnota. S nejlepší cenou jsem se setkal v jihoamerickém Chile, kde jsem si jej dopřával opravdu často i po více kusech denně. Za kilo avokáda (cca 6 větších kusů) totiž běžně zaplatíte v přepočtu kolem 30 korun.
    Vitamíny a minerály jsou další úžasnou stránkou avokáda. Obsahuje jich opravdu velké množství – podívejme se na to, kolik procent denní doporučené dávky obsahuje jeden kus:
    Tuk obsažený v avokádu je jeho největším benefitem a ti, kteří se o Paleo či Primal (přečíst článek Proč Paleo? 50 důvodů) zajímají, tak vědí, že tuku se není třeba bát. Zvlášť toho, který se nachází v tomto plodu. Je totiž pro tělo mnohem přínosnější než fruktóza (sacharid), jež se vyskytuje v ostatním ovoci ve velké míře.


Doporučuji: Recepty Paleo Snadno

    Někdy je dokonce obsahem živin připodobňováno vejcím či masu pro velký obsah vitamínů, minerálů, tuku a dokonce i bílkovin, kterých je v avokádu sice méně, ale mezi ovocem a zeleninou se řadí vysoko. Například i proto je tak oblíbené jak mezi Paleo příznivci tak i vegany.
    Avokádo vyškrábeme a spolu s máslem, co nejlépe smícháme. Poté přidáme lžíci olivového oleje, nadrcený česnek, sůl a pepř. Pomazánku podáváme s čerstvým pečivem.
    Často se radí řídit se zbarvením avokáda, ale zde se jedná o mýtus, který pochází z úst těch, co nerozlišují druhy a zkrátka jednou měli nezralé avokádo odrůdy Fuerte (zelená barva) a poté si někdy pořídili Hass, který byl zralý a samozřejmě hnědý. Od té doby tedy doporučují kupovat avokáda hnědá s tím, že se jedná o avokáda zralá. A mýtus byl na světě
    Na dotyk musí avokádo být pružné a neklást přílišný odpor. Pokud jej lehce zmáčknete, tak by mělo o několik milimetrů povolit. Já však raději kupuji nezralá a doma si jej nechám zhruba 3 dny dozrát. Ta, co už v obchodě působí zrale jsou mnohdy odzkoušena mnoha zákazníky a někdy mohou být až příliš pomačkaná a pokud se vytváří opakovaně silný tlak, tak může dojít k hnědnutí na těchto místech. Stejně jako u banánů nebo „ťuknutého“ jablka.


Alavis, záchrana pro Vaše klouby

    Mnohdy lidé odchází z obchodu s prázdnou, protože se jim avokádo nezamlouvalo – říkají, že minule bylo jiné a mělo jinou slupku, takže asi nebylo zralé a nebo naopak přezrálé.
    Obsahuje přes 60 % mononenasycených kyselin, okolo 15 % nasycených mastných kyselin, zhruba 10 % polynenasycených mastných kyselin (PUFA). Mononenasycené a mastné kyseliny jsou pro tělo velmi prospěšné a právě jich tu je více než 3/4, což je vynikající poměr. PUFA nejsou pro tělo ideální, ale jedno avokádo obsahuje v těchto tucích pouze zhruba 1 % kalorického příjmu za den, což je zanedbatelné množství. Tělo zdravého jedince snese až 5 % kalorického příjmu z PUFA a navíc avokádo se nejčastěji konzumuje za studena bez přímého vystavování vysokým teplotám, což z PUFA obsažených v avokádu dělá ještě více „přátelské“ tuky.
    U nás trochu netradiční smoothie, ale ve Vietnamu jsou na denním pořádku. Jedná se totiž o osvěžující, chutný a zdravý nápoj, který je dokonce rychlý na přípravu. Co budeme potřebovat?


Doporučuji: Sklizeno – opravdové jídlo

    Jsou to tak tři roky, co jsem se dostal ke zdravému životnímu stylu a stala se z toho vášeň. Proto vznikl tento projekt Perfektní postava, kde budou publikovány zajímavé tipy a triky. Snad se Vám tu líbí a něco si odnesete! ;)
    Díky tomu, že konzistence avokáda je máslová, tak se nejvíce hodí k přípravě různých pomazánek. Je možné ho rozkrojit a s trochou práce si ho natřít na chleba. Ukážeme si ale i pár zdravých receptů, které by vás pravděpodobně ani nenapadli!
    V Čr se dá povětšinou koupit za cenu kolem 25 – 30 Kč za kus (někdy i méně), což stále některým přijde mnoho. Za tu samou cenu máte ale samozřejmě možnost koupit si jablečnou taštičku nebo hamburger z Mekáče
    Hass – je světově nejpěstovanější odrůdou a například v USA se pěstuje z 80 % právě Hass. Jeho slupka je hrbolatá, často se mu přezdívá ropucha. Barva je povětšinou hněda až hnědo-fialová a tvarem připomíná spíše vejce.


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00